Топ мениджърите на България 2022 г.: АНТОНИЯ СЪБЕВА, главен изпълнителен директор на „Мениджмънт Файненшъл Груп“ АД

Топ мениджърите на България 2022 г.: АНТОНИЯ СЪБЕВА, главен изпълнителен директор на „Мениджмънт Файненшъл Груп“ АД

Водещите 10 лидери на компании в конкурса „Мениджър на годината“ с прогнози за развитието на икономиката и предизвикателствата пред управлението на България.

Носителят на титлата „Мениджър на годината“ в петнадесетото издание на конкурса ще бъде обявен на 10-ти ноември на тържествена церемония в Софийска опера и балет.* Конкурсът се провежда под патронажа на президентската институция, а статуетката на победителя ще бъде връчена от държавния глава Румен Радев.

Претендентите за титлата „Мениджър на годината 2022“ вече са известни и дни преди обявяването на нейния носител стартираме  поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора въпроси. В следващите дни ще ви представим разговорите, които проведохме с всеки един от тях в последователност по азбучен ред.   

 АНТОНИЯ СЪБЕВА, главен изпълнителен директор на „Мeниджмънт Файненшъл Груп“ АД. Стартира кариерата си в първата от компаниите в групата „Изи Асет Мениджмънт“ АД през 2010 г. като част от одиторския екип на компанията. Оттам преминава към технологичния хъб на групата Smart IT на позиция директор. Има две магистърски степени – по счетоводство и контрол и по финанси от УНСС.

Кризата е възможност да изградим по-голямо доверие

- Вълната от кризи (политическа, икономическа, енергийна, войната в Украйна) направи бизнес средата сложна и трудно предвидима. Как вашата компания се справя в тази обстановка? Кои са приоритетите ви и стратегията ви за устойчивост?

- Като група компании ние предоставяме множество финтех решения за масовия потребител на 7 пазара. Във времена на политически дисбаланс и икономическа криза бизнесът ни наравно с цялата финансова сфера е изправен пред нелеки предизвикателства.
Смятаме да продължим по пътя, по който сме поели от доста време – дигитализацията и автоматизацията на процеси и модели. В тях е ключът за бързо и качествено развитие. Развиваме нашия IT хъб – Smart IT, наравно с останалите компании в групата, както и инвестираме във външни технологични решения.
Второто важно нещо е ефективността на всички бизнес нива – да се оптимизират процеси, да се развият стратегии и да се структурира дейността на бизнеса спрямо новите норми, които несъмнено ще останат дълго като част от нашия живот.
Третият стълб е развитието на нашия хъб, който се занимава с data science (наука за данните). Колегите ни създават решения, явяващи се нашите автоматични интуиция и сетива, даващи ни възможност за изключителна точност, бързина и удобство при обслужването на клиентите. Виждаме нашия потенциал в навлизането на пазари с голям потенциал, каквито са Индия и САЩ.

- А какви възможности откривате за вашата компания в променящата се среда?

- Кризата е допълнителна възможност да изградим още по-голямо доверие между хората в групата, които са най-големият ни актив. Без хората една компания е просто запис в Търговския регистър. Развитието се случва и тогава, когато напуснеш зоната на комфорт. А какво е една криза, ако не излизане от тази зона на удобство. При нас иновациите и развитието се случват именно така – с много енергия, често в здравословен спор, при който може и да прехвръкнат искри, извън утъпканите пътеки.

- По какъв начин резултатите от изборите ще повлияят на бизнеса? Какво очаквате от следващото правителство да зададе като рамка, в която компаниите да могат да функционират нормално?

- Убедена съм, че всички бихме искали да излезем от изборната спирала и да се даде възможност за подобряване на бизнес климата през политическа стабилност. Имат да се вземат трудни и важни решения на политическия терен и да се мисли за хармонично развитие на всички икономически субекти.
Надявам се следващият парламент да обърне повече внимание на някои тежки процеси в обществото ни като влошената демографска обстановка, състоянието на образованието, което има спешна нужда от реформа. Тя трябва да даде на децата на България по-адекватна подготовка за съвременния живот – иновации, технологии, включване във финансова система. Младите хора по нашите ширини нямат добре развити знания и умения във финансите.

- Прогнозите са за трудни предстоящи зимни месеци. Как се подготвяте за предизвикателствата пред вас и компанията ви?

- Нормални практики по време на криза в световен мащаб са замразяването на обученията и на назначенията, минимализиране на разходите. Много е важно мениджърите да бъдем открити с хората в нашите екипи, да комуникираме ясно и навреме. Най-демотивиращото нещо е, ако колегите останат с впечатление, че нещо се крие от тях или се прави без ясна цел. Необходими са мениджъри, които имат изградено доверие и които показват, че продължават да ръководят по честен и справедлив начин.
Най-добрите антикризисни мерки се вземат далеч преди дадена криза да е дошла. При нас ежегодно правим оценка на риска, анализираме различните фактори. Предприемаме действия, които целят да направят компаниите ни по-устойчиви при евентуални сривове. Оптимизираме всеки бизнес процес, така че той да се случва по-ефективно, леко и с удобство за клиентите ни.
И са важни не само добрите бизнес резултати, но и духът на компанията, а това са нейните хора и ценности.

- Как оценявате икономическата среда в България?

- Всички прогнози са за нестабилност и българският бизнес се подготвя за това. Ясно е, че предстоят времена на изпитания. Това, разбира се, не бива да ни плаши, защото в такива времена възможностите дебнат отвсякъде. В нашето ДНК е заложено търсенето и намирането.

***

*И през 2022 година списание „Мениджър“ продуцира филм, посветен на финалистите в основната категория, както и победителите в четирите нови категории, чрез които конкурсът беше надграден в своето петнадесето юбилейно издание. Филмът ще бъде излъчен премиерно на 27 ноември от 16:00 часа по bTV.

Генерален спонсор на 15-то издание на конкурса "Мениджър на годината" еА1.  

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , EOS, British American Tobacco BulgariaVolkswagen БългарияTELUS International,  Метрореклама 

Медийни партньори са: bTV,  БТА, БНРБНТ, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ