Топ мениджърите на България 2022 г.: АТАНАС ФУРНАДЖИЕВ, управител на „Мото-Пфое“ ЕООД

Топ мениджърите на България 2022 г.: АТАНАС ФУРНАДЖИЕВ, управител на „Мото-Пфое“ ЕООД

Водещите 10 лидери на компании в конкурса „Мениджър на годината“ с прогнози за развитието на икономиката и предизвикателствата пред управлението на България.

Носителят на титлата „Мениджър на годината“ в петнадесетото издание на конкурса, ще бъде обявен на 10-ти ноември на тържествена церемония в Софийска опера и балет. Конкурсът се провежда под патронажа на президентската институция, а статуетката на победителя ще бъде връчена от държавния глава Румен Радев.

Претендентите за титлата „Мениджър на годината 2022“ вече са известни и дни преди обявяването на нейния носител стартираме  поредица, в която финалистите* отговарят на важни за бизнес сектора въпроси. В следващите дни ще ви представим разговорите, които проведохме с всеки един от тях в последователност по азбучен ред.  

АТАНАС ФУРНАДЖИЕВ, управител на „Мото-Пфое“ ЕООД. Завършва УНСС със степен бакалавър по счетоводство и контрол и магистратура по бизнес администрация на международната търговска дейност. Професионалният му път е свързан с „Мото-Пфое“ от 1993 г., където постъпва като счетоводител. През 1994 г. става финансов директор, а от 2002 г. и до сега е управител на всяка от фирмите в групата – „Мото-Пфое“ ЕООД, „Мото-Пфое БГ“ ЕООД, „Мото-Пфое Лизинг“ ЕООД и „Пфое Агенция“ ЕООД.

„Мото-Пфое“ е официалният вносител и дилър на Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover. В групата „Мото-Пфое“ са още застрахователният брокер „Пфое Агенция“ ЕООД и „Мото-Пфое Лизинг“ ЕООД.

Рекордната инфлация пречи на клиентите да инвестират

- Вълната от кризи (политическа, икономическа, енергийна, войната в Украйна) направи бизнес средата сложна и трудно предвидима. Как вашата компания се справя в тази обстановка? Кои са приоритетите ви и стратегията ви за устойчивост?

- Като една от най-големите и утвърдени компании на българския пазар „Мото-Пфое“ беше подготвена за несигурни времена с необходимата организация и ресурс. В тази обстановка съумяхме да останем стабилни и да поддържаме добра ликвидност. Продължихме да предлагаме пълен набор от услуги за мобилност във всички направления и да се стремим към най-високото качествено обслужване и удовлетвореност на клиентите. Поставихме човешкия капитал във фокуса на своето внимание. Детайлно разгледахме и оценихме рисковете и начертахме план и стратегия, с които да се адаптираме към настоящата ситуация максимално ефективно. Оптимизирахме разходите и складовите наличности, въведохме нови правила и се възползвахме от добри практики.
От финансова гледна точка сме се концентрирали в максимизиране на печалбата от автомобил, подобряване на брутния марж за всеки модел от гамата на марките, които представляваме. Както и подобряване на брутната печалба от употребявани автомобили.

- А какви възможности откривате за вашата компания в променящата се среда?

- В света на дигитализацията и напредъка на новите технологии възможностите пред нас са много. От услуги за запазване на сервизно обслужване онлайн и персонализирано конфигуриране на автомобил до подобрени условия за финансов и оперативен лизинг, провеждане на тест-драйв, изкупуване на стар автомобил и още много. Предстои ни приключване на няколко проекта, свързани с изкуствения интелект. Планираме изготвянето и стартирането в бъдеще на така наречената AI factory. Тя ще ни позволи бързото и безпроблемно имплементиране на изкуствен интелект в решаването на различни задачи от нашия бизнес.

- По какъв начин резултатите от изборите ще повлияят на бизнеса? Какво очаквате от следващото правителство да зададе като рамка, в която компаниите да могат да функционират нормално?

- С последните резултати от вота трудно ще бъде съставено правителство, което съответно води до затруднения в корпоративния свят. На нас ни трябва стабилно управление, което да подпомага дейността ни и инвестира в продукти и услуги, които улесняват живота и спомагат за развитието на нови проекти.
Следващото правителство трябва да даде тласък на модернизирането на процеси и да осигури възможност за предсказуемост на бизнеса. Политиката за подпомагане на електрически автомобили трябва да бъде стимулирана. Замърсяването на околната среда е един от основните глобални проблеми. Почти всички автомобилни производители в световен мащаб са заявили стратегиите си за постигане на нулеви емисии. За да отговорим на този стремеж и амбицията от 2035 г. на територията на Европейския съюз да не се продават автомобили с двигатели с вътрешно горене, ние разчитаме на новото правителство и неговите адекватни решения.

- Прогнозите са за трудни предстоящи зимни месеци. Как се подготвяте за предизвикателствата пред вас и компанията ви?

- На дневен ред през зимните месеци все още ще бъдат енергийната криза и несигурността на много от пазарите. От чисто хуманна, а и бизнес гледна точка силно се надявам, че войната в Европа ще бъде спряна, а Covid-19 пандемията ще отшуми. При благоприятно развитие на обстоятелствата и съставяне на парламент прогнозите са за постепенно нормализиране на цените на горивата. Предвижда се и подобряване на инфраструктурата и създаване на ясна стратегия със стъпки по процеса на дигитална и технологична трансформация в България. Продължаваме да се стремим да разрастваме бизнеса си чрез политиката на компанията за устойчивост и да отговаряме на променящите се потребителски нагласи.

- Как оценявате икономическата среда в България?

- Рекордната инфлация от 18% и намаленият икономически растеж в момента пречат на клиентите да инвестират в нови автомобили. Съставянето на успешно правителство би спомогнало за стабилизиране на нашата икономика, а от там и за по-адекватните мерки за подпомагане на бизнеса и гражданите да преодолеят предизвикателствата. Надявам се да успеем да задържим нивото, което сме постигнали, и да се възползваме от възможностите по максимално ефективен начин.

***

*И през 2022 година списание „Мениджър“ продуцира филм, посветен на финалистите в основната категория, както и на победителите в четирите нови категории, чрез които конкурсът беше надграден в своето петнадесето юбилейно издание. Филмът ще бъде излъчен премиерно на 27 ноември от 16:00 часа по bTV.

Генерален спонсор на 15-то издание на конкурса "Мениджър на годината" еА1.  

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , EOS, British American Tobacco BulgariaVolkswagen БългарияTELUS International,  Метрореклама 

Медийни партньори са: bTV,  БТА, БНРБНТ, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изкуственият интелект не е автопилот – той е усилвател
Папа Лъв ХIV обяви 15-годишен компютърен специалист за светец
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Не се опитвайте да бъдете „готини“ на работа. Как вместо това да придобиете влияние в офиса?
Премиерът Росен Желязков ще бъде на официално посещение в Черна гора
Близо половин милион сирийци са се завърнали от Турция в родината си през изминалите девет месеца
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
На днешната дата, 8 септември. Малка Богородица