Топ мениджърите на България 2022 г.: АТАНАС ФУРНАДЖИЕВ, управител на „Мото-Пфое“ ЕООД

Топ мениджърите на България 2022 г.: АТАНАС ФУРНАДЖИЕВ, управител на „Мото-Пфое“ ЕООД

Водещите 10 лидери на компании в конкурса „Мениджър на годината“ с прогнози за развитието на икономиката и предизвикателствата пред управлението на България.

Носителят на титлата „Мениджър на годината“ в петнадесетото издание на конкурса, ще бъде обявен на 10-ти ноември на тържествена церемония в Софийска опера и балет. Конкурсът се провежда под патронажа на президентската институция, а статуетката на победителя ще бъде връчена от държавния глава Румен Радев.

Претендентите за титлата „Мениджър на годината 2022“ вече са известни и дни преди обявяването на нейния носител стартираме  поредица, в която финалистите* отговарят на важни за бизнес сектора въпроси. В следващите дни ще ви представим разговорите, които проведохме с всеки един от тях в последователност по азбучен ред.  

АТАНАС ФУРНАДЖИЕВ, управител на „Мото-Пфое“ ЕООД. Завършва УНСС със степен бакалавър по счетоводство и контрол и магистратура по бизнес администрация на международната търговска дейност. Професионалният му път е свързан с „Мото-Пфое“ от 1993 г., където постъпва като счетоводител. През 1994 г. става финансов директор, а от 2002 г. и до сега е управител на всяка от фирмите в групата – „Мото-Пфое“ ЕООД, „Мото-Пфое БГ“ ЕООД, „Мото-Пфое Лизинг“ ЕООД и „Пфое Агенция“ ЕООД.

„Мото-Пфое“ е официалният вносител и дилър на Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover. В групата „Мото-Пфое“ са още застрахователният брокер „Пфое Агенция“ ЕООД и „Мото-Пфое Лизинг“ ЕООД.

Рекордната инфлация пречи на клиентите да инвестират

- Вълната от кризи (политическа, икономическа, енергийна, войната в Украйна) направи бизнес средата сложна и трудно предвидима. Как вашата компания се справя в тази обстановка? Кои са приоритетите ви и стратегията ви за устойчивост?

- Като една от най-големите и утвърдени компании на българския пазар „Мото-Пфое“ беше подготвена за несигурни времена с необходимата организация и ресурс. В тази обстановка съумяхме да останем стабилни и да поддържаме добра ликвидност. Продължихме да предлагаме пълен набор от услуги за мобилност във всички направления и да се стремим към най-високото качествено обслужване и удовлетвореност на клиентите. Поставихме човешкия капитал във фокуса на своето внимание. Детайлно разгледахме и оценихме рисковете и начертахме план и стратегия, с които да се адаптираме към настоящата ситуация максимално ефективно. Оптимизирахме разходите и складовите наличности, въведохме нови правила и се възползвахме от добри практики.
От финансова гледна точка сме се концентрирали в максимизиране на печалбата от автомобил, подобряване на брутния марж за всеки модел от гамата на марките, които представляваме. Както и подобряване на брутната печалба от употребявани автомобили.

- А какви възможности откривате за вашата компания в променящата се среда?

- В света на дигитализацията и напредъка на новите технологии възможностите пред нас са много. От услуги за запазване на сервизно обслужване онлайн и персонализирано конфигуриране на автомобил до подобрени условия за финансов и оперативен лизинг, провеждане на тест-драйв, изкупуване на стар автомобил и още много. Предстои ни приключване на няколко проекта, свързани с изкуствения интелект. Планираме изготвянето и стартирането в бъдеще на така наречената AI factory. Тя ще ни позволи бързото и безпроблемно имплементиране на изкуствен интелект в решаването на различни задачи от нашия бизнес.

- По какъв начин резултатите от изборите ще повлияят на бизнеса? Какво очаквате от следващото правителство да зададе като рамка, в която компаниите да могат да функционират нормално?

- С последните резултати от вота трудно ще бъде съставено правителство, което съответно води до затруднения в корпоративния свят. На нас ни трябва стабилно управление, което да подпомага дейността ни и инвестира в продукти и услуги, които улесняват живота и спомагат за развитието на нови проекти.
Следващото правителство трябва да даде тласък на модернизирането на процеси и да осигури възможност за предсказуемост на бизнеса. Политиката за подпомагане на електрически автомобили трябва да бъде стимулирана. Замърсяването на околната среда е един от основните глобални проблеми. Почти всички автомобилни производители в световен мащаб са заявили стратегиите си за постигане на нулеви емисии. За да отговорим на този стремеж и амбицията от 2035 г. на територията на Европейския съюз да не се продават автомобили с двигатели с вътрешно горене, ние разчитаме на новото правителство и неговите адекватни решения.

- Прогнозите са за трудни предстоящи зимни месеци. Как се подготвяте за предизвикателствата пред вас и компанията ви?

- На дневен ред през зимните месеци все още ще бъдат енергийната криза и несигурността на много от пазарите. От чисто хуманна, а и бизнес гледна точка силно се надявам, че войната в Европа ще бъде спряна, а Covid-19 пандемията ще отшуми. При благоприятно развитие на обстоятелствата и съставяне на парламент прогнозите са за постепенно нормализиране на цените на горивата. Предвижда се и подобряване на инфраструктурата и създаване на ясна стратегия със стъпки по процеса на дигитална и технологична трансформация в България. Продължаваме да се стремим да разрастваме бизнеса си чрез политиката на компанията за устойчивост и да отговаряме на променящите се потребителски нагласи.

- Как оценявате икономическата среда в България?

- Рекордната инфлация от 18% и намаленият икономически растеж в момента пречат на клиентите да инвестират в нови автомобили. Съставянето на успешно правителство би спомогнало за стабилизиране на нашата икономика, а от там и за по-адекватните мерки за подпомагане на бизнеса и гражданите да преодолеят предизвикателствата. Надявам се да успеем да задържим нивото, което сме постигнали, и да се възползваме от възможностите по максимално ефективен начин.

***

*И през 2022 година списание „Мениджър“ продуцира филм, посветен на финалистите в основната категория, както и на победителите в четирите нови категории, чрез които конкурсът беше надграден в своето петнадесето юбилейно издание. Филмът ще бъде излъчен премиерно на 27 ноември от 16:00 часа по bTV.

Генерален спонсор на 15-то издание на конкурса "Мениджър на годината" еА1.  

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , EOS, British American Tobacco BulgariaVolkswagen БългарияTELUS International,  Метрореклама 

Медийни партньори са: bTV,  БТА, БНРБНТ, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ