Авторите на технически документи си направиха съсловна организация

Общност на техническите комуникатори в България създават български автори на технически документи. Тя ще обединява лица, чиято професионална и творческа дейност е тясно свързана с разработката и комуникацията на техническа документация.
Общността ще има за цел да развива и утвърждава професията автор на техническа документация в България, като активно работи и комуникира нейните стойности и принос в областта на информационните технологии. Освен това тя ще спомага за развитието и споделянето на актуални стандарти в професията с фокус върху новите технологии и добрите практики в създаването и комуникирането на качествена техническа документация.
Неформално общността вече беше създадена с международната конференция за автори на техническа документация “Evolution of Technical Communications” през юни тази година. Официалният старт на общността обаче бе даден през октомври заедно с появата на онлайн платформата techdocr.com. Сайтът на общността позволява ефективна комуникация и обмен на знания между авторите на техническа документация, информационните архитекти, ръководители проекти и широки ИТ специалисти.
На него може да бъде намерена актуална информация за местни и европейски събития, нови технологии и стандарти, новини за професията и др. Освен достъп до професионална информация и новини за събития, общността си поставя за цел да подпомага и ориентира желаещите да се занимават с тази професия у нас.
„Автор на техническа документация е все още нова и непозната професия у нас. По неофициални данни в България има около 100 тесни специалисти или технически комуникатори, работещи за най-големите ИТ компании у нас. - коментира Ваня Кирицова, мениджър технически комуникации на Vmware.
Общността ще организира и ежегодна конференция, на която да бъдат представяни новостите в професията, добри практики в стандартизацията, да бъдат поощрявани новите контакти и обмена на информация.
Техническата документация е лицето на продукта – лошо написана тя може да обезцени един добър продукт и да създаде впечатлението за ниско качество. И обратното – изрядната документация ще допринесе за положителното преживяване на потребителя с продукта като му помогне да работи ефективно и да разрешава своите бизнес проблеми. За да е качествена, техническата документация трябва да дава бърза и точна информация на разбираем за потребителя език, уточняват от общността.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Unicredit потвърди прогнозата си за годишната печалба след по-силно от очакваното тримесечие
Компании |КЗК, КЗП, КРС и „Активни потребители“ ще си сътрудничат при кампаниите „Черен петък“
Общество |Москва твърди, че засега няма планове да конфискува активи на ЕС, но следи действията на блока
Свят |Огромна вълна преминава през Млечния път - и учените не знаят защо
Любопитно |Volkswagen предупреждава за потенциални прекъсвания на производството заради ситуацията с Nexperia
Автомобили |Нов транспортен коридор през Гърция, България и Румъния ще свръзва Егейско и Черно море
ЕС |Русия удари с дронове детска градина в Харков
Свят |Приватизация на войната: Глобалният бизнес с наемници процъфтява
Общество |„Кръстниците на AI“ и публични личности настояват за спиране на развитието на изкуствения суперинтелект
Технологии |Kaufland представи нова продуктова линия свежа риба и морски дарове със сертификат TÜV AUSTRIA
Компании | Advertorial |Президентът наложи вето на част от измененията в Закона за специалните разузнавателни средства
България |Coca-Cola HBC купува 75% дял в африканския си конкурент
Компании |Понижения на фондовите борси в Европа на фона на разочароващи корпоративни отчети*
Финанси |

Коментари
Няма въведени кометари.