Александър Дурчев: Емоцията на жените изгради рекламния ни бизнес
„Шегувахме се в офиса, че може би причината да ме поканите е, че имам две дъщери, женско куче, съпруга и офис с близо 50 жени от 70 души екип. Работодател съм на толкова много дами.“
Думите са на Александър Дурчев - управител на Аll Channels Communication Group, който също бе сред основните панелисти в организирания преди седмица от списание „Мениджър“ и Обществения съвет на жените в бизнеса форум „Жените, нежната сила на бизнеса“. Александър Дурчев бе един от гостите на събитието, които споделиха впечатления за реализацията, талантите и особеностите на екипите, доминирани от жени. По традиция ви представихме в поредица изказванията на всички участници от организирания от нас форум.
Ето какво още разказа управителят на All Channels:
„Факт е, че в пиар бранша доста вдигаме статистиката на женското присъствие в бизнеса. Над 70% от нашите мениджъри са жени. Това обстоятелство, само по себе си е много интересно преживяване. Финансовият ни директор е жена. Мениджърът ни "Нови клиенти" е дама. Хората, които управляват бизнесите ни в различните звена под шапката All Channels, също са жени. Имаме пиар агенция, рекламна, BTL, ATL. Успяваме да затворим целия маркетинг микс. И са много малко звената, в които има управляващ мъж.
Дълги години опитвахме да спазваме равновесието между половете. Стараехме се да наемаме мъже. А те сякаш идваха, тръгваха си и чувах някакви странни обяснения. До един момент ги оправдавахме с това, че са Y поколение. Имат по-друг начин на възприемане на света. Но съм чувал как човек, който имаше дете и бе в тази възрастова категория, не знае какво да каже на детето си, когато то вкъщи го попита защо ходи на работа. Едно момче пък ни напусна, след като каза, че родителите му са му дали пари да отиде на море. Каза, че всички вече са на морето и той трябва непременно да пътува, защото иначе ще изпусне момента.
В един момент се оказахме много феминизирана компания. Наехме HR панел, който направи изследване на екипа ни. То показа, че всъщност имаме два типа субкултури. Едната субкултура е доминирано мъжка, другата - доминирано женска. Мъжката беше обяснена като култура, в която хората са тук (в агенцията – бел.ред.), защото се забавляват и им е готино. Общо взето това се оказаха хора, които не си дават много зор. В същия момент, другата субкултура бе точно обратното – изключително целенасочена и грижовна. HR специалистите ни посъветваха да обърнем повече внимание на нея. Това и сторихме.
През 2009 г. започна кризата. Всеки рисуваше черна картина как всичко ще отиде по дяволите. В този момент решихме да разширим бизнеса си. От пиар агенция диверсифицирахме платформата и навлязохме в нови области. Първата от тях бе рекламата – една изключително "мачо" област за времето си, с почти всички криейтив директори – мъже. Те бяха едни митични собственици на големи компании – почти всичките мъже. Решихме, че ние, с нашата доминирано дамска култура, можем да влезем именно там. И да дадем нещо, което останалите компании не могат да предложат. А именно, много емпатиен client service. Много емпатийно, емоционално отношение към клиентите. Предложихме женска емоция, която е истински грижовна към марките и компаниите. Сега, 3-4 години по-късно, екипът ни е тройно по-голям.
Повечето от големите рекламни фирми продължават да се чудят как точно се случи това. Как загубиха част от клиентите си. Може би за първи път издавам тази наша тайна – градим върху страхотен дамски екип, който успява да прави чудеса.
В момента има 19 деца с родители, работещи в агенцията. Всичките ни вътрешни канали всъщност са насочени не толкова към дамите, колкото към майките и бащите. Имаме специална програма „С деца на работа“. Вдъхновена е от хора от екипа. В момента при нас функционират работни групи, които създават вътрешни практики от помощ на майките и татковците да идват спокойно в офиса и да отглеждат децата си, въпреки че имат адски много работа.“
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.