Българският служител се чувства неоценен

Българският служител се чувства неоценен

По-голямата част от служителите в България – 59%, не се чувстват оценени в компанията, в която работят.

На противоположния полюс са мненията на топ мениджмънта у нас. 70% от ръководителите твърдят, че служителите им получават подобаващо признание за свършената работа. Това показва международно проучване на Aon Hewitt „Най-добрите работодатели", в което България се включва за осма година през 2014 г. Изследването обхваща мнението на над 16 000 служители и над 400 топ мениджъра в България. Средното ниво на ангажираност на топ мениджърите в България е 77%, а при служителите - 53%.

Най-големи разминавания между удовлетвореността на мениджърите и служителите има по отношение на допълнителните придобивки и възможностите за кариерно развитие, показва изследването. Удовлетвореност от допълнителните придобивки изпитват 79% от мениджърите и едва 46% от служителите.

Допълнителните придобивки включват застраховки, здравни услуги, служебен транспорт, ваучери за храна и други. Най-големи бюджети за допълнителни придобивки се планират в секторите високи технологии и аутсорсинг. Разминаването по отношение на удовлетвореността от придобивките алармира за недостатъчно целесъобразно планиране, реализиране и комуникиране със служителите.

По отношение на кариерните възможности 68% от мениджърите смятат, че компанията предоставя добри варианти на служителите, докато едва 39% от служителите подкрепят това мнение.

69% от топ мениджърите твърдят, че се отнасят към служителите си като към най-ценния актив в компанията. От друга страна едва 41% от служителите смятат, че топ мениджърите се отнасят към тях като към най-ценния актив.

72% от топ мениджърите считат, че компанията им предоставя необходимите възможности за обучение и развитие, за да се развиват успешно в рамките на организацията. 52% от служителите подкрепят това твърдение.

Топ мениджърите в България са най-удовлетворени от работните задачи, които вършат всеки ден (84%), чувството на задоволство от добре свършената работа (82%) и физическата работна среда (84%).

Факторите, които дават най-силно чувство за удовлетвореност сред служителите са: отношенията с преките ръководители (62%), отношенията с колегите (63%) и физическата работна среда (65%).

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ