Вежди Рашидов: Гнус ме е от новото лого на България

Министърът на културата Вежди Рашидов не харесва предложението за ново туристическо лого на България, разкри самият той и обяви проекта за непрофесионален. "Аз, като си купувам кола, викам техник. Същото е и с логото. Трябва да се прави от специалисти и професионалисти. Ние имаме страхотни преподаватели в художествената академия. Там имаме цяла дисциплина и професори, които правят страхотни неща. Те трябва да се занимават с това. Творчеството и художниците присъстват във всичко. Не може всеки, който е решил да изкара някой лев да хваща да прави лого. На мен ми е гнусно да го гледам това лого. Този бонбон и тази шарения - това е примитивно”, заяви Рашидов в интервю за ТВ7.
Министърът уточни, че взема отношение за логото като художник и творец. „В България от 20 години се шири една художествена самодейност. Хора, които са научени да правят календари и визитни картички, не трябва да се впускат в правенето на нещо толкова важно, като логото на България. Не можем да си шием дрехите сами, нали? Купуваме си "Пиер Карден", допълни той и нарече логото „примитивно” и граничещо с кича.
Проучвания сред чуждестранни туристи и туроператорски фирми, работещи с България, е показало, че страната ни се асоциира основно с морския туризъм, обяви зам.-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов пред ТВ7. Именно тази идея е залегнала и в концепцията за новото лого. „Това беше логото, което събра най-голямо одобрение”, уточни Маринов. „Ние го тествахме сред 3000 души. В цветово отношение чужденците свързват (България) със зелено и синьо”, допълни той.
Цената на проекта е била 2 милиона и 600 хил. лева, уточни зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Shein планира първите си постоянни магазини във Франция, но разгневи местните търговци
Компании |Аукционна къща Christie's излага на търг шедьовъра „Зимното яйце“ на Фаберже
Бизнес |Alibaba регистрира рекордна потребителска активност в първия ден от китайските празници
Компании |Украйна призова ЕС да отвори първата преговорна глава за членство
ЕС |Русия национализира империята за сладкарски изделия на Денис Щенгелов
Компании |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Гърция сваля цените на 1000 стоки от първа необходимост в супермаркетите
Икономика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Земетресение разлюля София
България | Advertorial |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Започва плановият 90-дневен ремонт на топлопреносната мрежа в "Дружба" 2
ЕС |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.