Великобритания замисля антиреклама на страната сред българи и румънци
„Ако обичате, не идвайте във Великобритания - тук вали, работа се намира трудно и е ниско платена." Така започва статия на в. „Гардиън” , която разкрива, че на високо държавно ниво във Великобритания се обмисля кампания с антиреклама на страната, насочена към българи и румънци, за да ги откаже от желанието да емигрират на Острова. Кампанията трябва да изтъкне неприятните страни на живота във Великобритания и да намали имиграцията догодина, когато ще отпаднат ограниченията за граждани на двете източноевропейски страни, става ясно още от материала, публикуван в "Гардиън" под заглавие:
„Имиграцията: румънец или българин сте? Няма да ви хареса тук”.
„Негативната рекламна кампания трябва да коригира впечатлението, че улиците тук са постлани със злато", коментира пред „Гардиън”, британски министър, чието име не е упоменато. "Вярно е, че се обмислят различни варианти, но сега няма да коментираме конкретните неща, които се споменават. Това е процес, който е в ход и предстои да направим предложения, когато му дойде времето", допълва източникът от „Даунинг стрийт"
Според същия източник правителството не смята, че промяната в правилата задължително ще доведе до голям наплив на хора, още повече, че румънците имат тесни връзки с Германия и Италия, а не с Великобритания.
Сред обсъжданите варианти са още да се ограничи достъпа на мигранти от ЕС до държавна работа или да бъдат депортирани онези, които отидат във Великобритания и не намерят работа в срок от три месеца.
Британското вътрешно министерство не е оповестило официална прогноза колко от близо 29-те милиона румънски и български граждани биха се възползвали от отпадането на ограниченията на британския трудов пазар.
Депутатът консерватор Филип Холобоун твърди, че за две години общността на българите и румънците ще достигне 425 хил. души. Но експерти поставят под съмнение подобни прогнози, тъй като те се основават на броя на поляците и чехите, които са дошли във Великобритания през 2004 г.. Тогава само три страни отвориха границите си, докато сега ще го направят 25, посочва „Гардиън".
Идеята с негативната кампания обаче е в разрез с милиардите, похарчени за популяризиране и повишаване на репутацията на страната по време на Олимпиадата през миналата година. Тя е в разрез и с популярното ръководство за чужденци Britishness, които искат да станат британски поданици. То започва с думите: „Великобритания е фантастично място за живеене: модерно процъфтяващо общество”, завършва статията си „Гардиън”.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.