Редактор на "Мениджър" спечели награда на Johnnie Walker с иновативна идея

Редактор на Мениджър спечели награда на Johnnie Walker с иновативна идея

Елица Николова – редактор медии и Modernity в списание "Mениджър", спечели заедно с журналистката Мария Телбис една от петте награди за иновативни идеи на Johnnie Walker. Призът им бе присъден за проект за сайт, който стимулира четенето при деца и ги възпитава в дарителство. Идеята им ще получи от Johnnie Walker финансиране в размер от 10 000 лв., колкото ще получат и останалите четири наградени проекта. Същността на идеята е да бъде създадена платформа, в която са публикувани тестове върху определен брой книги и са представени редица благотворителни каузи. При правилно решен от ученика тест, той сам решава за коя кауза да дари получените кредити.

Фабрика за градско изкуство, автобус, задвижван от електричество, нова визия за фасадите на училища и въздушна велоалея са останалите идеи, които получават финансиране, съобщават от Johnnie Walker. Близо 630 предложения са били подадени за участие в конкурса Keep Walking Bulgaria, организиран у нас от марката шотландско уиски. Участниците трябваше да споделят своите лични идеи, които биха допринесли за прогреса на страната ни. Затова и мотото на инициативата бе „Всяка твоя крачка е крачка напред за България“. Лице на кампанията бе най-успешният български плувец Петър Стойчев.

Тричленно жури избра петимата финалисти. То бе съставено от антрополога Харалан Александров, програмният директор на „Дарик“ радио Константин Вълков и директорът на платформата фестивали на списание „Едно“ Асен Асенов.

Награденият проект за въздушна велоалея е дело на архитекта Мартин Ангелов, който го кръщава „Колелиния“. Идеята е велоалеята да бъде превърната в туристически веломаршрут. Иновативният проект вече е спечелил международна архитектурна награда в конкурса „Преосмисляне на градското придвижване“, а полученото финансиране ще е достатъчно за изграждането на тестова отсечка.

Автобусът, задвижван от електричество, е разработка на четирима студенти от Техническия университет в София. Идеята за изобретението се е родила в наскоро учредения Център за иновации и предприемачество към университета. Целта е да се разработи най-екологичният възможен наземен транспорт, чиято цена е съпоставима с тази на среден клас автомобил, а разходите му за гориво са в пъти по-ниски.

Нова визия за фасадите на училищата е дело на графити групата „140 идеи“. Четиримата художници, които стоят зад арт обединението, ще получат финансиране, с което ще изрисуват фасадите на две училища. Проектът им показва как уличното изкуство може да бъде използвано с образователна цел. Затова първата фасада, която ще изрисуват, ще бъде в подкрепа на каузата за опазване на кафявите мечки в България.

„Фабрика за градско изкуство“ пък е иновативна идея на провокативните артисти от групата Destructive Creation. Тя показва как непотребните вещи, които изхвърляме, могат да имат и втори живот. Любопитен детайл в реализацията на идеята и въвличането на бездомни хора в нея чрез изкупуването на събрани от тях материали и предоставянето им на нови колички, в които разделно могат да събират отпадъците. Първият проект, който групата ще реализира от събрания дървен материал, е сцена за улични музиканти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ