Празни магазини в големите градове. Моловете погълнаха бутиците

 Празни магазини в големите градове. Моловете погълнаха бутиците

Търговията не е това, което беше. Празни витрини и все повече свободни магазини. Потреблението продължава да пада. Осем поредни месеца - от август 2013 г. до март 2014 г. статистика отчита дефлация. Цените на дрехите и обувките намаляват, а на храни, алкохол и цигари остават на почти едно и също равнище с леки колебания. Модерните търговски центрове се оказаха по-конкурентни и успяха да привлекат модните брандове и търговците на дребно от улицата. За разлика от собствениците на магазини, тези на моловете се оказаха по-сговорчиви, предлагайки по-изгодни условия на наемателите.

Съчетано с повечето посетители на едно място, това накара немалка част от търговците да се преместят. Допълнителен натиск върху освобождаването на магазините от центъра на големите градове оказва и развитието на онлайн търговията, която по данни на НСИ расте с около 20% на година.

Предприетите мащабни ремонти за подобряване на публичната среда, които се правят с европейски средства през последните години, също допринесе за бягството на дребните търговци в посока към търговските центрове.

Лили Границка, целият текст в новия брой на „Мениджър”

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски се надява ескалацията между Израел и Иран да не доведе до спад в помощта за Киев
Размяната на удари между Израел и Иран продължава. Тел Авив атакува най-голямото газово находище в света
Премиерът Желязков: Българският модел е достатъчно стабилен, за да сме част от еврозоната
Никола Саркози стана вторият френски държавен глава, лишен от ордена на Почетния легион
„Няма място за Безос“: Предстоящата сватба на милиардера разбуни духовете във Венеция
Лагард: ЕЦБ е близо до постигането на целта за инфлация от 2%
След ден на национални протести, военният парад на Тръмп премина през Вашингтон
Издирват заподозрян в смъртоносната стрелба срещу представители от Демократическата партия в Минесота