Празни магазини в големите градове. Моловете погълнаха бутиците
Търговията не е това, което беше. Празни витрини и все повече свободни магазини. Потреблението продължава да пада. Осем поредни месеца - от август 2013 г. до март 2014 г. статистика отчита дефлация. Цените на дрехите и обувките намаляват, а на храни, алкохол и цигари остават на почти едно и също равнище с леки колебания. Модерните търговски центрове се оказаха по-конкурентни и успяха да привлекат модните брандове и търговците на дребно от улицата. За разлика от собствениците на магазини, тези на моловете се оказаха по-сговорчиви, предлагайки по-изгодни условия на наемателите.
Съчетано с повечето посетители на едно място, това накара немалка част от търговците да се преместят. Допълнителен натиск върху освобождаването на магазините от центъра на големите градове оказва и развитието на онлайн търговията, която по данни на НСИ расте с около 20% на година.
Предприетите мащабни ремонти за подобряване на публичната среда, които се правят с европейски средства през последните години, също допринесе за бягството на дребните търговци в посока към търговските центрове.
Лили Границка, целият текст в новия брой на „Мениджър”
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.