Само 7 пълни шестици по български на изпитите за гимназии
Седем са пълните шестици на изпитите по български език и литература за кандидатстване в гимназиите тази година. Това съобщиха експерти от просветното министерство, които днес представиха обобщен анализ на резултатите от външното оценяване на децата от 4 и 7 клас и представянето им на изпитите за кандидастване в гимназия.
Много повече – 69 са пълните отличници по математика сред седмокласниците. Въпреки това, като цяло резултатите по български в страната са по-високи от тези по математика. Средният успех по БЕЛ е 4,02, а по математика – 3,65. Двойките са 375 по български език и 193 по математика. Припомняме, че в тазгодишната кампания за кандидастване след 7-ми клас участваха близо 58 000 деца.
Има лек прогрес в представянето на седмокласниците, отчетоха още от образователното министерство, тъй като по математика успехът е почти два пъти по-висок в сравнение с миналата година. Оценките по български са почти същите като миналогодишните, но трябва да се има предвид, че тази година бе завишена и скалата за оценяване като за тройка е било необходимо да се изкарат минимум 16 точки, докато миналата година този праг е бил само 14 точки.
За втора поредна година изпитите обединяваха матури и модул за кандидатстване, който носеше допълнителни точки. Децата имаха право да участват в класацията само с резултатите от първия модул – т.е. теста за национално външно оценяване, но и по двата предмета тази година повече деца се предпочели да участват и във втория модул, който за изпита по математика включваше пет допълнителни задачи, а за този по български – преразказ на неизучаван текст.
Най-добре са се справили с преразказа на произведение на Станислав Стратиев учениците в София, Перник, Габрово и Варна, а зле в Търговище, Шумен и Кърджали.
Математиката и българският език си остават най-трудните предмети както седмокласниците, така и за четвъртокласниците, сочи още анализът на малките матури.
Децата в четвърти клас са се представили най-добре на тестовете по „Човек и природа” и „Човек и Общество”, а най-нисък е общият успех за страната по математика.
Още при тях проличава един от сериозните проблеми на цялата образователна система – те се справят добре с теорията, но не и с практиката, когато се наложи да приложат заученото в конкретни задачи, обясни зам.-министърът на образованието Милена Дамянова.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.