Сп. "Мениджър" събра ценни идеи за промяна в образа на България

Сп. Мениджър събра ценни идеи за промяна в образа на България

Това, което липсва на България, за да изгради нов, положителен образ е една обща идея за бъдещето. Необходимо е да изградим общ поглед за бъдещето като често и честно си признаваме недостатъците, които имаме. Около този извод се обединиха участниците в днешния форум „Образът на България по света”, организиран от списание „Мениджър”. Дискусията протече в два етапа като първият от тях символично излезе на пътя на промяната със специално композиран за събитието „Мениджър експрес”.

Той пропътува разстоянието от София до Пловдив с всички участници в събитието сред които представители на властта, бизнеса, интелектуалци и общественици, които разговаряха по важните теми върху какво трябва да стъпим, за да променим имиджа на страната, какво искаме да кажем на света, как да заразим нацията с идеята, че всички заедно трябва да заработим за бизнеса на родината си, как бълагрските предприемачи и мениджъри могат да станат лидери в утвърждаването на новия образ на страната, как да надскочим клишетата в националната реклама.

Нашата задача сега е да съберем критична маса от положителна енергия като държава и нация, за да привлечем вниманието на света към себе си, заяви министър Томислав Дончев.

Все още сме в ситуация да имаме много пари и много малко идеи, допълни той. Активна работа за приобщаване на малцинствата, за тяхното ограмотяване и квалифициране трябва да стане една от важните цели в изграждането на общата визия за бъдещото ни място на картата на света, смята още министър Дончев.

Пътят на новия имидж на България задължително преминава през сериозни инвестиции и радикални промени в образованието, е втората теза около която се обединиха участниците във форума. България има нужда от промяна не като продукт, който трябва да се адаптира към вкусовете на външния свят. България има нужда от промяна на нагласите, коментира Александър Дурчев, управител на All Channels Communications Group.

За да променим самите себе си, трябва да променим из основи образователната ни система като се съгласим да отделим 10% от брутния вътрешен продукт за наука, образование и иновации, смята председателят на „Сирма Груп Холдинг” Явор Джонев. Културата и изкуството са едни от най-добрите посланици на всяка държава по света и в тази посока не е лошо да се помисли за възстановяване на някои престижни фестивали, провеждани у нас като „Златния Орфей”, добави Джонев и предложи още догодина българската диаспора във всяка точка на света да бъде активизирана на 1 март да украси по едно дърво в центъра на града, в който живее с мартеници и да раздава на своите съграждани мартенички с честитки за здраве.

Спешно се нуждаем от изграждането на истински лидери в бизнеса, които да увличат и вдигат процента на ангажираност сред хората, които работят за тях, смята Кирко Кирков, регионален мениджър на „Сандоз”. Активно заетите българи са около 2 млн. и до голяма степен те също са посланици на образа на България. От отношението към тях във всяка компани ,във всяко предприятие зависи дали те ще говорят добре за средата, в която работят и живеят, дали ще искат да останат в нея, защото, за съжаление, голяма част от българите са деангажирани, добави той.

В момента, навсякъде по света България е известна с това, че тук цените са ниски. Време е да направи следващата стъпка, да се придвижи едно стъпало нагоре в градацията на качеството и цените. Време е България да започне да предлага добро качество за парите, които клиентът дава, заяви главният оперативен директор на „Белла България” Милтос Триантафилу. Това означава българската продукция да се преориентира към едно постоянно, стабилно ниво на качество, без отклонения в негативна посока, добави той.

С днешния форум списание „Мениджър” само постави началото на един отворен дебат, в който всеки има право да даде своя принос и своята идея за изграждането на нов образ на България пред света.

„Ще продължим да акумулираме обществена енергия в този дебат, защото за нас е важно да се издига имиджа на България”, заяви редакционният директор на списанието Максим Майер.

Идеите от днешната дискусия ще бъдат публикувани в предстоящия брой на сп. „Мениджър”, а обобщението им ще бъде представено на правителството.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ