Темите в новия брой на "Мениджър" (август 2012)

Темите в новия брой на Мениджър (август 2012)

Темите в новия брой на "Мениджър" (август 2012)

Новият брой на „Мениджър“ от месец август вече е на пазара. В него можете да прочетете интересното интервю с директора на Софийската опера проф. Пламен Карталов, който е на корицата.

„Да управляваш артисти означава да ги накараш да полетят“, каза той. По думите му операта не е доходоносна фирма. Тя е пиршество на духа. На въпроса как се управляват артисти отговаря: „Операта е колективно изкуство. Задължително за един ръководител е да има визия за работа, да притежава увереност, характер, умение да увлича. Когато се работи в голям оперен театър, трябва добре да се осъзнава спецификата на занаятите там – като в една голяма фабрика с много, различни творчески „производствени цехове“. Артисти освен солистите певци са и хористите, балестистите, оркестрантите.“

Началото на броя започва с матерал, в който обявяваме имената на управителите и изпълнителни директори в България, допуснати до втория кръг на петия, юбилеен конкурс „Мениджър на годината“. Те са 50 на брой.

Следва интервю с проф. Николай Неновски. Благосъстоянието без растеж е напълно възможно, казва той. Днес енергията на всички българи е насочена към писането на проекти и усвоеяването на европари. Доказано е, че всяка безвъзмездна помощ и безлихвен заем не само че не водят до растеж, но и го забавят, добавя той.

„15 дни почивка не стигат“, казва легендарният предприемач Ричард Брансън в специален текст в списанието. Той казва, че мениджърите се притесняват да поискат по-дълга почивка, защото шефовете им може да помислят, че са мързеливи и недостатъчно мотивирани.

Този туристически сезон се очаква да бъде силен като никой друг. По този повод събрахме мненията и очакванията на няколко специалисти на ръководни постове – Нели Сандалска, вицепрезидент на „Балкантурист“, Младен Мутафчийски от „Хелена ризорт“, Георги Гергов, комплекс „Слънчев ден“.

В специално интервю за „Мениджър“ един от най-известните политолози в света - Збигнев Бжежински казва „Нужна е нова социална справедливост“. И подчертава, че забогатяването на едни не бива да бъде за сметка на други.

Представяме и най-важните изводи и коментари от организирания от сп. „Мениджър“ и GLOBUL екологичен бизнес форум „Зелената култура на нацията. Устойчио потребление. Продукти. Услуги“.

Христо Пирински, професор по финанси в университета „Джордж Вашингтон“ в САЩ, пише в материал, че иновациите не успяват да създадат стойност, когато не могат да привлекат ресурсите, нужни за разработването им. Заглавието е: „Да измислиш страхотен продукт не означава, че ще спечелиш от него".

Темата на броя е: НИЕ ОТ СРЕДНАТА КЛАСА.

Колкото пъти заговорим за средната класа в България, толкова пъти казваме горе-долу едни и същи неща – че е гръбнакът в обществото, че е малка, че ще успеем като нация когато тя се удвои, утрои и т.н.Всичко това е вярно, но не казва много. Защото самата средна класа се променя сериозно. Днес тя е много по-различна от началото на века. Мобилността, глобализацията, технологиите, влизането в Европейския съюзкачествено промениха живота на тази група хора.

В раздел Мениджмънт казусът е свързан със случая с шефа на средно голяма компания, който е заминал надалеч. Щом е пристигнал със семейството си на остров Огнена земя, той си включва телефона на летището и неочаквано получава есемес от България. Възникнал е проблем във фирмата, който екипът му не знае как да разреши. Как да постъпи? Да хване самолета обратно къ България или да даде инструкции от далеч и да остави екипа да плува в дълбоките води?

Следва „Добрите 10“ - практически идеи, с които може да се подобри бизнеса за кратко време.

Печелившите идеи идват от клиентите. Създавайте общности от последователи, от тях събирайте идеи и реализирайте най-смелите. Това съветва Франсис Гияр, един от световните авторитети по стратегическо планиране в специално интервю за „Мениджър“.

„Опасни връзки“ - какво е абсолютно забранено в отношенията собственик – мениджър – служител.

В раздел Маркетинг: „Автора! Автора!“ - трябва ли авторите на телевизионни реклами да остават анонимни.

Д-р Александър Христов разсъждава по темата „Работят ли още промоциите? Май нищо друго не работи“.

1+1 е колкото се може повече от 2. Това уравнение е възможно при успешно партньорство между марките, казва д-р Боян Кутевски.

И „Модата в рекламите“. Независимост, оригиналност и смелост. И трите са символ на идентичността – философския камък, който току виж осигурил кариера и пратил децата в колеж. От Иван Хадживеликов.

В раздел Икономика следва текст за идеологията на международните дългови пазари. Те доведоха до своята независима, обективна, актуална и леснодостъпна оценка за българския риск. Авторът е Катерина Максимова, началник „Финансови пазари и инвестиционни услуги“ в Societe Generale Експресбанк.

Как Бургас стана толкова хубав град. Свой отговор на този въпрос дава кметът Димитър Николов.

„Навън несигурност, вътре излишъци“. Залагането на сериозни буфери в бюджета е повече от наложително. Те ще предпазят страната да не изпадне в ситуация на прекомерен дефицит. От Димитър Чобанов, преподавател в УНСС.

И още: „Особености на българските инвестиции. Ръстът от началото на годината се дължи на покупки на нематериални активи, докато производствените намаляват.“

В раздел Глобус: интервю с бившия президент на Световната банка Робърт Зелик. „Ако бях германец щях да съм много ядосан“, казва той. Стъпките на европейците изглеждат закъснели с един ден и все едно не им достига едно евро“, смята още експертът.

В Алтерего: Бизнесът със сериалите. Стивън Спилбърг, Ридли и Тони Скот, Джери Брукхаймер, Мартин Скорсезе превърнаха сапунените сериали в истинско кино.

В раздел Sci-tech: “Могъщ лазерен скенер обещава край на тероризма.“

„Климатиците станаха на 110 години.“

„Американците разработват „гръмотевично“ оръжие.“

И текст за петте технологии, които ще променят начина, по който прекарваме свободното си време. Те са бъдещето на електронните забавления. От Начо Стригулев.

А в Модернити: Софийски вечери. Малкото плажно четене. Един художник, който прави филми. Скиатос – 60 плажа и Джеймс Бонд.

В броя можете да прочетете още други интересни теми, текстове, новини, информация за назначенията по върховете в компаниите у нас, за най-новите книги и услуги в България, за това кое се смята за модерно. Ако желаете да си направите ранен абонамент, можете да го сторите с 25% отстъпка от коричната цена от 15 юни до 15 август. За 45 лв. ще получавате „Мениджър” през 2013 г.

Благодарим, че сте с нас. Приятно четене!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ