Ще се покриват и неимуществени вреди при отмяна на полет
В случай на отменен полет пътниците могат да подадат жалба, с която да бъдат обезщетени освен имуществените и неимуществените им вреди. Това гласи нова наредба, приета от Европейския съд в Люксембург.
Пътникът може да иска обезщетение поради отмяна на полета, когато самолетът е излетял, но по някаква причина е бил принуден след това да се върне на летището на излитане и конкретният пътник е бил пренасочен към друг полет, пише в решението на Европейския съд. При отменен полет пътниците могат да искат възстановяване на стойността на билетите или премаршрутиранe. Ако чакат за по-късен полет авиопревозвачът, виновен за закъснението, трябва да им осигури подходящи грижи - настаняване в хотел, храна, напитки и телефонни обаждания. Ако полетът е отменен с много кратко предупреждение и няма извънредни обстоятелства, хората имат право и на обезщетение в предварително определен размер, който зависи от разстоянието на планирания полет.
Наредбата е валидна и в България, съобщиха от Европейския потребителски център у нас. В мрежата от 29 страни, която центърът обслужва, само през миналата година са постъпили 71 хил. жалби от граждани. Всяка трета от тях засяга транспортен проблем. От тези 23 хил. жалби 60% са относно проблем с въздушния транспорт.
От началото на 2011 г. до средата на октомври броят на подадените жалби срещу проблеми във въздушния транспорт у нас се е удвоил, отбеляза директорът на потребителския център Игнат Арсенов. До средата на този месец в ЕПЦ са подадени 57 жалби. През 2009 г. до центъра достигат 34 жалби за проблеми при пътуване със самолет. През 2010 г. те са 33. По думите на Асенов Европейските правила дават на пътуващите със самолет едни от най-широките права по отношение на компенсациите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.