Рязък спад на износа ни към ЕС

Рязък спад на износа ни към ЕС

През февруари износът на България за Европейския съюз се е свил с 8,9% спрямо същия период на 2011 г. до 1,6 млрд. лв. Това показват предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ).

През периода януари - февруари 2012 г. износът на България за ЕС е възлязъл на 3,3 млрд. лв., което представлява спад от 8,1% на годишна база.

Основните търговски партньори на България са Германия, Италия, Румъния, Гърция и Франция, които формират 66% от износа за страните - членки на ЕС. Най-значително нарастване се наблюдава в износа за Словения (46,1% на годишна база) и Литва (44,8%). Най-голям спад е регистриран при стоките, изнесени за Люксембург (-88%) и Португалия (52,5%).

През февруари 2012 г. вносът на България от страните - членки на ЕС, се увеличава с 11,6% спрямо същия месец на предходната година и достига 2.1 млрд. лв.

За първите два месеца на годината сме внесли стоки от ЕС за 4,1 млрд. лв., което представлява годишен ръст от 6,7%.

Най-голям ръст е отчетен при вноса от Кипър (496,2%), Люксембург (102,6%) и Холандия (86,8%). Най-голямо намаление се наблюдава при вноса от Малта (-78,6%) и Финландия (-35,5%).

Външнотърговското салдо на България с ЕС за периода януари - февруари 2012 г. е отрицателно и възлиза на 709,4 млн. лева. По цени FOB/FOB (след елиминиране на разходите за транспорт и застраховки при внос на стоки) салдото също е отрицателно и достига 520 млн. лева.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ
Петролът поевтинява на фона на опасенията от задаваща се търговска война между САЩ и ЕС
Четири неща, които всяка B2B марка трябва да прави