Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Цените на доставките на петрол скочиха след затягането на санкциите на САЩ
Товарните тарифи на супертанкерите скочиха, след като САЩ разшириха санкциите върху търговията с руски петрол и накараха търговците да се втурнат да резервират кораби, за да вземат доставки от други страни за Китай и Индия, казаха брокери и търговци, цитирани от Ройтерс.
Китайските и индийските рафинерии търсят алтернативни доставки на гориво, докато се адаптират към новите тежки санкции на САЩ срещу руските производители и танкери, предназначени да ограничат приходите на втория в света износител на петрол.
Много от новонасочените кораби, част от „сенчеста флотилия“, са били използвани за превоз на петрол до Индия и Китай, които разграбиха евтини руски доставки, забранени в Европа след нахлуването на Москва в Украйна. Някои от танкерите са превозвали и петрол от Иран, който също е под санкции.
Товарните тарифи за много големи превозвачи на суров петрол (VLCC), които могат да превозват 2 милиона барела суров петрол по основните маршрути, скочиха, след като Unipec, търговското подразделение на най-голямата рафинерия в Азия Sinopec нае няколко супертанкера в петък, индустрията казаха източници.
На дневна база, курсът по маршрута от Близкия изток до Китай, известен като TD3C, се е повишил с 39% от петък до 37 800 долара, най-високият от октомври, съобщи корабен брокер
Цените за доставка на руски петрол за Китай също скочиха след санкциите.
Товарните тарифи за танкери с размер на Aframax за превоз на суров петрол ESPO от руското тихоокеанско пристанище Козмино до Северен Китай се увеличиха повече от два пъти в понеделник до 3,5 милиона долара, тъй като корабособствениците поискаха огромни премии поради ограничените тонажи, налични за този маршрут, според S&P Global Commodity Insights данни.
В допълнение към напрежението санкционираните танкери са блокирани извън китайската източна провинция Шандонг и не могат да се разтоварят след забраната, наложена от Shandong Port Group преди съобщението на Вашингтон в петък.
Анализатори казаха, че наличността на танкери може да намалее още повече, тъй като търговците търсят неразрешени кораби за превоз на руски и ирански суров петрол.
„Очакваме нови кораби да бъдат изтеглени в сенчестия флот през следващите месеци, много от които ще бъдат нови за тази търговия, затягайки предлагането на несанкционирания пазар на товари“, казаха анализаторите на Kpler в бележка.
Транспортирането на суров петрол от Персийския залив на САЩ до Китай сега ще струва 6,82 милиона долара, което е с 360 000 долара повече от миналата седмица, изчислиха анализаторите.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.