Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Авиокомпании обмислят поскъпване на билетите заради увеличени такси за въздушен контрол във Великобритания
Авиокомпаниите реагираха с ярост и предупредиха пътниците, че ще се сблъскат с по-високи цени на билетите, след като британският авиационен регулатор увеличи таксите за контрол на въздушното движение, съобщи BBC.
Разходите, които се плащат от авиокомпаниите, се налагат след срива на контрола на въздушното движение в Обединеното кралство през август, който доведе до големи закъснения на полетите и остави хиляди хора в безизходица.
Таксата ще се увеличи от 47 на 64 лири за полет до 2027 г., което представлява увеличение от около 43 пенса на пътник.
Авиокомпаниите заявиха, че увеличението "не може да бъде оправдано" предвид неотдавнашните смущения.
Тим Олдърслейд, главен изпълнителен директор на браншовата организация Airlines UK, заяви, че повишаването на таксите е "поредният удар в зъбите на пътниците, които това лято бяха измъчвани от проблеми, включително от IT срива на Nats (Националната служба за обслужване на въздушното движение) през август".
Групата, която представлява British Airways, EasyJet, Jet2, Ryanair, Virgin Atlantic и Tui, заяви, че пътниците "неизбежно ще платят сметката от милиони лири за увеличенията".
"Ясно е, че е необходим по-широк независим преглед на начина, по който се регулира дейността на Nats, за да се защитят пътниците и да се гарантира, че авиокомпаниите не са принудени винаги да действат като застраховател от последна инстанция и да поемат милиони лири разходи за повреди, които не са по тяхна вина", добави той.
През август около 2 000 полета на летища в Обединеното кралство бяха отменени, когато системата на Националната служба за обслужване на въздушното движение за автоматична обработка на плановете за полети се срина и пътниците останаха блокирани.
По време на ИТ срива авиокомпаниите направиха огромни разходи, за да осигурят настаняване и да организират повече полети за клиенти, които са останали в чужбина. Някои авиокомпании, включително Ryanair, призоваха тези разходи да бъдат покрити от Nats.
Nats се извини за смущението и каза, че са въведени мерки за защита срещу повторна поява на "невероятно рядката" системна повреда.
Но източник от авиационната индустрия каза за BBC, че Nats е потвърдила, че няма да възстанови директно разходите на авиокомпаниите, които са направили в резултат на техническата повреда през август.
Решението на регулаторния орган на авиокомпанията Гражданската авиационна администрация (CAA) ще позволи на Nats да таксува повече за услугите си е отделно от текущото разследване на инцидента със системна повреда.
Джонатан Хинкълс, главен изпълнителен директор на шотландската авиокомпания Loganair, описа увеличението на таксите като "грабеж на въздушните пътища" и каза, че авиокомпаниите ще се опитат да отклонят полетите от над Обединеното кралство, за да "достигнат до по-евтино ирландско въздушно пространство".
„Въпреки че една авиокомпания ще изгори повече гориво, летейки по този по-дълъг маршрут – и ще генерира повече емисии, спестяването, насочено към избягване на тези хищни такси на Nats, си заслужава“, каза той в публикация в LinkedIn. на Джонатан Хинкълс.
Джонатан Хинкълс твърди, че ако авиокомпаниите избягват въздушното пространство на Обединеното кралство, това ще доведе до по-малко доходи за Nats, което ще увеличи „тежестта за онези, които са останали без алтернатива“, като регионалната авиокомпания Loganair.
CAA каза, че решението ще позволи на Nats да „възстанови своите оперативни разходи и е „последователно“ за Nats да поддържа „безопасна работа“.
Таксите за авиокомпаниите са свързани с услуги, предоставяни във въздушното пространство на Обединеното кралство и Северния Атлантик.
Андрю Уокър, главен икономист в CAA, каза, че ще обмисли допълнителни регулаторни стъпки след резултатите от независимия преглед на ИТ срива.
Тим Джинс, изпълнителен директор на авиацията и бивш управляващ директор на Monarch Airlines, каза, че решението ще се отрази "много лошо".
„Nats е монополист, така че авиокомпаниите и индустрията нямат абсолютно друг избор, освен да приемат тези такси и ми се струва, че CAA е преглътнала историята на Nats, основно казвайки, че... таксите трябва да се повишат“, каза той .
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.