Дьо Гало изключва „твърдо приземяване“ за френската икономика

Дьо Гало изключва „твърдо приземяване“ за френската икономика

Френската икономика не трябва да претърпява „твърдо приземяване“, въпреки че все още е възможно да има „ограничена и временна рецесия“. Това заяви днес членът на ЕЦБ и управител на Френската централна банка Франсоа Вилроа дьо Гало, цитиран от Ройтерс

„Френската икономика оказва малко по-добра от очакваното съпротива“, коментира Дьо Гало пред радио Europe 1.

В сряда вечерта централната банка на Франция заяви, че френската икономика ще успее да постигне положителен растеж през последното тримесечие на годината.

Тази прогноза идва на фона на увеличението на лихвите на ЕЦБ с общо 200 базисни пункта само за три месеца, което е най-бързият темп на повишения в историята. Пазарите очакват лихвата по депозитите, която в момента е 1,5%, да достигне връх от 3% през следващата година, което означава, че предстои нова серия от увеличения, които имат за цел да поставят под контрол високата инфлация.

По-рано тази седмица Дьо Гало заяви пред в. „Айриш таймс“, че Европейската централна банка не трябва да спира с увеличението на лихвените проценти, докато не стане пределно ясно, че инфлацията е достигнала своя връх. Тя обаче може да забави темпото на увеличение, след като достигне ниво, което ограничава икономическия растеж.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Израелският президент призова за глобална борба с антисемитизма
Австралийският премиер Антъни Албанезе беше освиркан на възпоменанието за жертвите на атаката в Бондай
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия