Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Доналд Тръмп обяви нови мита върху вноса на камиони, лекарства и мебели

Президентът Доналд Тръмп обяви нов кръг от наказателни тарифи, като заяви, че Съединените щати ще наложат мита от 100% върху вносните маркови лекарства, мита от 25% върху вноса на всички тежкотоварни камиони и мита от 50% върху кухненските шкафове, предаде Ройтерс.
Тръмп също така каза, че ще започне да налага мита от 30% върху тапицираните мебели от следващата седмица.
Той подчерта, че новите тарифи за тежкотоварни камиони са за защита на производителите от „нелоялна външна конкуренция“ и каза, че ходът ще бъде от полза за компании като Peterbilt и Kenworth, които са собственост на Paccar, както и Freightliner, която е собственост на Daimler Truck.
Тръмп започна множество разследвания за национална сигурност относно потенциални нови тарифи върху широк спектър от продукти.
Той каза, че новите тарифи върху кухни, бани и някои мебели се дължат на огромни нива на внос, които вредят на местните производители.
„Причината за това е мащабното „НАВОДНЯВАНЕ“ с тези продукти в Съединените щати от други външни страни“, каза Тръмп, позовавайки се на опасения за националната сигурност относно производството в САЩ.
Американската търговска камара призова министерството да не налага нови тарифи, отбелязвайки, че петте най-големи източника на внос са Мексико, Канада, Япония, Германия и Финландия, „които са съюзници или близки партньори на Съединените щати и не представляват заплаха за националната сигурност на САЩ“.
Мексико е най-големият износител на средно- и тежкотоварни камиони за Съединените щати. Проучване, публикувано през януари, посочва, че вносът на тези по-големи превозни средства от Мексико се е утроил от 2019 г. насам.
По-високите мита върху търговските превозни средства биха могли да окажат натиск върху транспортните разходи, точно когато Тръмп обеща да намали инфлацията, особено върху потребителските стоки като хранителните стоки.
Тарифите биха могли да засегнат и компанията майка на Chrysler – Stellantis, която произвежда пикапи Ram и търговски ванове в Мексико. Шведската Volvo Group строи фабрика за тежкотоварни камиони на стойност 700 милиона долара в Монтерей, Мексико, която ще започне работа през 2026 г.
Мексико е и водещият световен износител на влекачи, 95% от които са предназначени за Съединените щати.
„Имаме нужда нашите шофьори на камиони да бъдат финансово здрави и силни по много причини, но преди всичко за целите на националната сигурност!“, добави Тръмп.
Мексико се противопостави на новите тарифи, като заяви пред Министерството на търговията през май, че всички мексикански камиони, изнасяни за Съединените щати, имат средно 50% американско съдържание, включително дизелови двигатели.
Миналата година Съединените щати са внесли части за тежки превозни средства от Мексико на стойност почти 128 милиарда долара, което представлява приблизително 28% от общия внос в САЩ, съобщи Мексико.
Асоциацията на японските производители на автомобили също се противопостави на новите тарифи, заявявайки, че японските компании са намалили износа си за Съединените щати, тъй като са увеличили производството на средно- и тежкотоварни камиони в САЩ.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.