Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Експерти очакват забавяне на ръста на търсенето на петрол в Китай през 2024 г.
Темповете на нарастване на търсенето на петрол в Китай ще се забавят през 2024 година, прогнозират експерти, като отбелязват, че ефектът от затрудненото търсене след пандемията от Ковид-19 започва да отслабва.
Консенсусната прогноза на експерти и анализатори от индустрията, анкетирани от Bloomberg, сочи, че търсенето на въглеводороди в Китай ще се увеличи с 500 000 барела дневно през 2024 г., което е по-малко от една трета от ръста през 2023 г.
"През следващата година темпът на нарастване на търсенето ще се върне към нормална траектория, тъй като факторите, свързани с пандемията, ще намалеят. Перспективите за пазара не могат да се нарекат окуражаващи", казва Ке Сяомин, експерт в петролната рафинерия Sinopec.
Анализаторите очакват по-голямата част от ръста на търсенето през следващата година да дойде от нефтохимическите суровини, включително нафтата и втечнения нефтен газ (LPG), както и от реактивното гориво. Автомобилните горива вероятно ще се превърнат в по-малко важен фактор за търсенето, като се има предвид нарастващото използване на електрически превозни средства.
Според Международната агенция по енергетика (МАЕ) около 75% от ръста на световното търсене на петрол през тази година идва от Китай. Сигналите за забавяне на възстановяването на КНР след Брекзит и слабите перспективи за глобален икономически растеж допринасят за спада на петролния пазар. Цените на петрола завършиха на отрицателна територия за седма поредна седмица.
China National Petroleum Corp. (CNPC) прогнозира, че търсенето на петрол в Китай ще се върне на нивата от 2019 г. Потреблението на авиационно гориво ще нараства най-бързо, казва Ли Джан, анализатор в Института за икономически и технологични изследвания на CNPC.
Rystad Energy също очаква бързо нарастване на търсенето на авиационно гориво - с 33% - поради засилването на международния туризъм. В същото време потреблението на бензин в КНР през следващата година може да се увеличи с по-малко от 4%, а на дизелово гориво - с 5%, казва анализаторът на Rystad Лин Йе.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.