Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Измамници използват фалшиви акаунти в X, за да се представят за авиокомпании
Туристите са предупредени за зачестилите измами, при които се използват фалшиви акаунти в социалните мрежи, за да се представят за авиокомпании, съобщи BBC.
Според асоциацията на потребителите Which?, в социалната мрежа X съществуват фалшиви акаунти на всички големи британски авиокомпании и те редовно се използват, за да подмамят клиентите да предоставят личните си данни.
X твърде бавно премахва акаунтите на нарушителите. Платформата за социални медии заяви, че акаунтите, които се представят за организации, могат да бъдат спрени за постоянно съгласно нейната „политика за подвеждащи и измамни самоличности“. Преди това тя заяви пред Which?, че е премахнала всички фалшиви акаунти, идентифицирани от потребителската група.
Измамата често се случва, когато разочарован клиент се опитва да се свърже с авиокомпания, за да се опита да отстрани проблем, заяви Which? Тя заяви, че измамниците претърсват социалните медии - често използвайки ботове, вид автоматизиран софтуер - за да намерят такива взаимодействия.
След това те отговарят на запитването или оплакването с надеждата, че клиентът няма да забележи, че с него се свързва фалшив акаунт.
Which? даде пример с изследовател, който се свързал с истинския акаунт на Wizz Air X, @wizzair, с въпрос дали полетът му е закъснял, и почти веднага получил отговори от два фалшиви акаунта.
„И двата са използвали почти идентичен език, като са се извинявали за неудобството, заявявали са, че „вече са ескалирали този въпрос до съответния отдел“ и са поискали „достъпен номер в WhatsApp за съдействие“ чрез DM [директно съобщение]“, се казва в доклада.
Засегнати са всички големи авиокомпании
Измамниците често искат от клиентите да им изпратят чувствителни лични данни или ги насочват към фишинг уебсайтове, където могат да бъдат събрани данните за кредитните им карти.
Някои измамници твърдят също, че клиентите имат право на обезщетение, или искат малка такса за разрешаване на проблема.
Which? съобщи, че е открила фалшиви акаунти X, представящи се за всички големи авиокомпании, опериращи в Обединеното кралство, включително British Airways, easyJet, Jet2, Ryanair, Tui, Virgin Atlantic и Wizz Air.
Тя заяви, че докладването на фалшиви акаунти на X „изглежда има ограничен ефект“ и че повечето от фалшивите публикации и акаунти, които е сигнализирала, „все още са били в действие към момента на изготвяне на доклада“.
Говорител на X заяви пред BBC: "В X нямате право да присвоявате самоличността на отделни лица, групи или организации или да използвате фалшива самоличност, за да заблуждавате другите.
„Акаунти, които се представят за друго лице, група или организация по объркващ или измамен начин, могат да бъдат спрени за постоянно съгласно политиката на X за подвеждащи и измамни самоличности.“
Авиокомпаниите призовават клиентите си да внимават за фалшиви акаунти и да не споделят лични данни в социалните мрежи. Говорител на easyJet заяви: „Съветваме клиентите да следват и да се свързват само с нашия единствен официален канал @easyJet, който се разпознава по златната значка за проверка на официалните фирми, за най-новите актуализации или за да потърсят помощ, както и да бъдат бдителни и да не се свързват с други акаунти и да не кликат върху връзки от тях.“
Говорител на Wizz Air пък обяви "Продължаваме да съобщаваме за фалшиви акаунти в социалните медии и бихме искали да напомним на клиентите никога да не дават личните си данни в тези канали. Пътниците трябва да се свържат с отдел „Обслужване на клиенти“ чрез нашите центрове за рекламации или кол центрове".
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.