Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как компаниите реагират на тарифите на Тръмп?

Корпоративна Америка се опитва да приложи контрамерки, тъй като последните мита на президента Доналд Тръмп върху китайския внос влязоха в сила по-рано тази седмица, а някои налози върху Канада и Мексико бяха спрени.
Потенциални увеличения на цените, промени в местата на снабдяване и нови заводи в САЩ са сред планираните действия, след като Тръмп представи митата и заплаши с евентуални нови налози, предаде Ройтерс.
Повишаване на цените
- Best Buy предупреди за възможността за по-високи цени за американските купувачи. „Големият залог очевидно е как потребителите ще реагират на увеличението на цените...“, заяви финансовият директор Мат Билунас по време на разговор с анализатори.
- Target също предупреди за потенциални повишения на цените, тъй като през зимата зависи от много зеленчуци и плодове от Мексико, заяви главният изпълнителен директор Брайън Корнел. „Но ако има 25% мито, тези цени ще се повишат... със сигурност през следващата седмица“, каза той.
Промяна на доставките
- Target ще премести по-голяма част от доставките за своите марки магазини, сред които All in Motion и Cat & Jack, в страни от Западното полукълбо като Гватемала и Хондурас, а не в Китай, където се произвеждат 30% от тези продукти. Очаква да намали тази зависимост до 25% през следващата година.
- Kroger работи с екипите си за мърчандайзинг и снабдяване, за да разнообрази базата на доставчиците на някои стоки в бизнеса си с пресни продукти, като вероятно ще се пренасочи към географски райони, които ще бъдат по-слабо засегнати от тарифите, за да запази цените ниски, заяви финансовият директор Тод Фоли по време на разговор за приходите.
- Ръководителите на Costco заявиха, че т.нар. структура за търсене на съкровища на търговеца на дребно му позволява да коригира асортимента си от стоки по-лесно от другите и евентуално да се снабдява с продукти от държави, които не са обект на митата. „С нашата гъвкавост няма много стоки, които да не можем да заменим с нещо друго - или да внесем нещо друго - в тази категория“, каза главният изпълнителен директор Рон Вакрис.
- Alcoa каза, че вероятно ще пренасочи своя произведен в Канада алуминий към Европа, за да избегне американските мита, и ще изпрати австралийската си продукция в САЩ. „Ние ще оптимизираме нашата глобална система въз основа на всякакви нови тарифни структури... има потенциал металът да излезе от Австралия и да отиде в САЩ, ако има масово разместване на митата“, каза главният изпълнителен директор Уилям Оплингер пред Ройтерс.
- Hewlett Packard Enterprise - Производителят на сървъри ще използва глобалната си верига за доставки, за да смекчи аспектите на очакваното въздействие и също така да коригира цените. * Производителят на кукли Bratz MGA Entertainment, основен доставчик на играчки за Walmart и Target, каза пред Reuters по-рано този месец, че ускорява изместването си от Китай и предприема стъпки за преместване на 40% от производството си в Индия, Виетнам и Индонезия в рамките на около шест месеца.
Преместване в САЩ
- Honda реши да произвежда следващото си поколение хибрид Civic в американския щат Индиана, вместо в Мексико, за да избегне потенциални мита върху един от най-продаваните си модели автомобили, съобщиха за Ройтерс трима души, запознати с въпроса.
- Pfizer заяви, че при необходимост може да премести производството си в чужбина в съществуващите си заводи в САЩ. „Ако нещо се случи, ще се опитаме да го смекчим, като се прехвърлим от производствените обекти извън страната към производствените обекти (в САЩ)“, заяви главният изпълнителен директор Алберт Бурла на конференцията по здравеопазване TD Cowen.
Нови инвестиции
- Apple в края на февруари разкри 500 млрд. долара инвестиции в САЩ през следващите четири години, които ще включват гигантска фабрика в Тексас за сървъри с изкуствен интелект.
- Производителят на лекарства Eli Lilly заяви в края на февруари, че планира да похарчи поне 27 млрд. долара за изграждането на четири нови производствени завода в САЩ през следващите пет години.
- Johnson & Johnson съобщи в края на март, че планира да инвестира над 55 млрд. долара през следващите четири години за изграждане на производствени мощности и изследователска инфраструктура в САЩ.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.