Китайците похарчили над 103,млрд. долара за туризъм по време на "златната седмица"

Китайците похарчили  над 103,млрд. долара за туризъм  по време на  златната седмица

Разходите на китайците за вътрешен туризъм по време на празничната "златна седмица" през 2023 г. са се удвоили, но са били по-слаби от прогнозите. Това показват данните на  Министерството на културата и туризма.

Приходите от туризъм за празничната седмица, започнала на 1 октомври, възлизат на 753,4 млрд. юана (103,28 млрд. долара), което е два пъти повече от 2022 г. и с 1,5 % повече от нивото преди пандемията за 2019 г. В същото време официалната прогноза предвиждаше приходи в размер на 782,5 млрд. юана.

Вътрешните пътувания през периода възлизат на 826 милиона - със 71,3% повече от предходната година и с 4,1% над нивото за 2019 г., но под правителствената прогноза за 896 милиона пътувания.

Средният брой пътувания на ден се е увеличил почти четири пъти на годишна база до 1,477 млн. от очакваните 1,58 млн.

Ръстът на пътуванията по време на Златната седмица беше по-бавен, отколкото по време на майския празник Ден на труда и юнския Фестивал на драконовите лодки, което показва забавяне на възстановяването на сектора на услугите, отбелязва Goldman Sachs.

Продажбите на дребно на най-големите търговци на дребно и заведения за обществено хранене в страната се повишиха с 9% по време на празниците спрямо година по-рано, ссочат данните на Министерството на търговията на страната.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ