Колко печелят хотелите в Гърция?

Колко печелят хотелите в Гърция?

Гърция продължава да бъде една от топ дестинациите за инвестиции в туристически имоти в Европа, особено в сферата на хотелиерството. Възвръщаемостта на този тип инвестиции в южната ни съседка е една от най-високите на Стария континент, пише Ekathimerini.  

Средният приход на стая (от англ. revenue per available room) в Гърция е на второ място след Италия, оставяйки зад себе си големи развити пазари като Испания и Франция. Това показва последният доклад на MKG Consulting, базиран на проучване сред големи чуждестранни инвеститори от американската мултинационална фирма за недвижими имоти CBRE Group.

RevPAR е един от най-важните показатели за ефективност на хотелите. Той се изчислява единствено на база на приходите от настаняване, а не надруги източници, като например кетъринг или уелнес услуги.

Добрите показатели обясняват значителните инвестиции, направени както от гръцки, така и от чуждестранни инвеститори, било то в ремонти и подобрения на хотели, или в разработването на чисто нови хотелски имоти. Въз основа на данни от май тази година Гърция е регистрирала 14,9% увеличение на приходите на налична стая (RevPAR). Средните приходи на налична стая в гръцките хотели през май 2025 г. възлизат на 154,70 евро в сравнение със 134,70 евро през същия месец миналата година.

Въз основа на тази сума Гърция се нарежда на второ място сред 16-те най-печеливши хотелски пазара в Европа след Италия, където средните приходи на налична стая възлизат на 162 евро спрямо 154,30 евро миналата година. Следват Швейцария (141 евро), Нидерландия (140 евро), Португалия (134,50 евро) и Испания (129,50 евро).

По отношение на заетостта, Гърция също се представя особено добре. Тя регистрира най-голямото увеличение (+9,8%) в процента на заетост на хотелите сред всички 16 европейски държави, регистрирани в проучването на MKG Consulting. Въпреки това, средните дневни цени на стаите (ADR) на гръцките хотели, според консултантската компания, са останали на сходни нива със съответния период на миналата година, като дори са регистрирали лек спад от -0,3%.

Тази картина се отнася за цяла Гърция, тъй като хотелите в Атина са регистрирали значително увеличение на цените. За Атина CBRE Group отбеляза по-рано тази година, че „стабилното увеличение на търсенето на международни пътувания ще засили допълнително привлекателността ѝ като развиваща се инвестиционна дестинация“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ