Паоло Джентилиони: ЕС трябва да избегне вредно разкъсване на световната търговия

Паоло Джентилиони: ЕС трябва да избегне вредно разкъсване на световната търговия

Европейският съюз трябва да избегне вредно разкъсване на световната търговия, тъй като обмисля мита върху китайските електромобили и други стоки, заяви икономическият ръководител на блока. „Смятам, че що се отнася до Европа, ние се нуждаем от по-зряло отношение в нашата търговия, обезпечаване на нашата икономика. особено с Китай“, заяви европейският комисар за икономиката Паоло Джентилони пред  CNBC.

Джентилони заяви, че текущите антисубсидийни проверки на ЕС, обхващащи пазара на електрически превозни средства и вятърни турбини, са насочени към опасенията, че Китай препълва световните пазари с продукти за зелена енергия.

Тези разследвания са начин да се разбере дали субсидиите, предоставяни от китайското правителство на местни фирми, „нарушават всякакъв шанс за европейските компании“, каза Джентилони.

„Но това не ни води до теория за отделяне на световната търговия, което би било катастрофа и за двете части на отделянето“, каза той.

„Характерното за икономиката на ЕС е да бъде по-отворена, да се влияе повече от търговията и по-малко само от вътрешното потребление.

Това е причината, икономическата причина, поради която в интерес на Европейския съюз е да държи вратите на търговията отворени.“

Във вторник САЩ обявиха високи мита върху китайски внос на стойност 18 млрд. долара, включващ електрически превозни средства и използваните в тях литиево-йонни батерии, слънчеви клетки, стомана и алуминий.

ай твърди, че неговият пазар на електрически превозни средства се разраства благодарение на иновациите, а не на държавните субсидии, и заявява, че американският закон за намаляване на инфлацията, който също предизвика опасения за протекционизъм сред длъжностните лица на ЕС, включително Джентолиони, субсидира американското производство.

В същото време няколко държави от ЕС са притеснени от потенциални китайски ответни търговски мерки, които могат да засегнат важни местни индустрии - от германските автомобили до френския коняк.

Това се случва в момент, когато блокът се стреми да се възстанови от годините на бавен икономически растеж и плитка рецесия през втората половина на 2023 г.

Джентилони даде оптимистичен тон за перспективите за годината, която според него следва „много, много трудна 2023 г.“, белязана от икономическа стагнация, повишени нива на спестявания и несигурност от продължаващата война между Русия и Украйна.

„Постепенно активността се ускорява, а основният двигател ще бъде частното потребление. В същото време имаме два други фактора, които са много положителни", каза той пред CNBC.

„Инфлацията наистина намалява. А заетостта все още е висока, много висока, тя ще продължи да се увеличава през следващите месеци“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
Мъск обяви тотална война: Тръмп е в досиетата Епстийн
Тръмп: Може би е по-добре да оставим Украйна и Русия да се борят известно време
Златен дъжд: Кои са най-печелившите акции от европейския отбранителен сектор?
България е на четвърто място по икономически растеж в ЕС
Регулаторите подписаха споразумение срещу спекулата преди въвеждането на еврото у нас
Tesla загуби $150 млрд. от оценката си заради кавгата между Тръмп и Мъск
Митове и реалност: Ще плаща ли България чужди дългове, когато влезе в еврозоната?