Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Петролните разливи в Керченския пролив показват рисковете от „сенчестия флот“ на Русия
Руските власти се опитаха да ограничат щетите от петролния разлив в Керченския пролив, причинен от два остарели танкера, които бяха повредени по време на силна буря през уикенда, подчертавайки екологичните и застрахователните рискове на руския „сенчест флот“, предаде Ройтерс.
Един член на екипажа загина, след като "Волгонефт 212" се разцепи на две части, като 12 души бяха спасени, докато властите казаха, че всичките 14 членове на екипажа на борда на "Волгонефт 239", който заседна на 80 метра от брега близо до пристанището на Таман, също са били спасени.
Над 50-годишните кораби са превозвали общо около 62 000 барела петролни продукти, съобщи ТАСС, но колко от тях са изтекли все още не е ясно.
"Волгонефт 212" е на вода от 1969 г., а "Волгонефт 239" е построен през 1973 г., показват сертификати, видяни от Ройтерс.
Разливът може да се превърне в една от най-големите екологични катастрофи, засегнали региона през последните години, въпреки че мащабът на възможните застрахователни искове не е ясен веднага.
През последните месеци корабната индустрия изрази загриженост относно рисковете и потенциала за сблъсъци, породени от стотици „сенчести“ танкери в открити морски пътища, с малък стимул за тези плавателни съдове да следват по-чисти стандарти за корабоплаване.
Русия все по-често използва "сенчест флот" за заобикаляне на международните санкции.
Керченският пролив, който разделя континентална Русия от анексирания от Москва регион Крим, е ключов маршрут за износ на зърно и горивни продукти.
Регистрираният във Финландия мозъчен тръст Център за изследване на енергията и чистия въздух (CREA) отбеляза, че 369 кораба са изнесли руски суров нефт и петролни продукти миналия месец, от които 206 са били резервни танкери, а 28% от тях са били на поне 20 години.
Преди инцидентите през уикенда CREA посочи, че разходите за почистване и компенсации в резултат на петролен разлив от танкери с неизвестна застраховка или без застраховка може да възлизат на повече от 1 милиард долара за данъкоплатците на крайбрежната страна.
Русия отхвърля натиска на Запада да ограничи износа си на петрол и през последната година броят на танкерите, превозващи товари, които не са регулирани или застраховани от западни доставчици, нарасна. Документите показват, че
"Волгонефт 212" е застрахован от руската компания ВСК, докато операторът на кораба, "Кама Шипинг", съобщи, че превозва 4200 тона мазут.
Руската компания "Абсолют Страхование" покри застраховката за " Волгонефт 239", показват документи, цитирани от Ройтерс. Президентът Владимир Путин нареди в неделя на правителството да създаде работна група, която да се заеме със спасителната операция и да смекчи въздействието на разлива, припомня Ройтерс.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.