Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Procter & Gamble се запасява с индийска стомана за самобръсначките Gillette

Американската компания Procter & Gamble преразгледа своята верига за доставки за малките, изключително тънки ленти от неръждаема стомана в своите самобръсначки Gillette, които се доставят от Индия. Това е ход, който се очаква да помогне за защита на маржовете от всякакви мита, които новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп може да наложи, предаде Ройтерс.
Неръждаемата стомана, използвана от производителя на самобръсначки с марката Gillette, е тясно специализирана за предотвратяване на порязвания и се произвежда само в големи количества от шепа компании, нито една от които не се намира в САЩ, съобщиха от P&G на Министерството на търговията на САЩ в публични документи.
Анализ на Reuters на рекордите за внос през последните четири години показва, че P&G се е прехвърлила от мястото, където купува неръждаемата стомана за най-добрите си марки за бръснене в Съединените щати, най-големият ѝ пазар, към по-евтин индийски производител, ход, който може да ѝ помогне да компенсира по-високите разходи през втория мандат на Тръмп.
Базираната в Синсинати компания сега основно получава стоманата за Gillette от базираната в Ню Делхи Jindal Stainless според регистрите за внос в САЩ за дъщерни дружества на P&G, включително Gillette.
Инвеститорите гледат на P&G като на топ оператор в индустрията за конкурентни потребителски продукти, като нейните маржове надвишават тези на конкуренти като Kimberly-Clark.
Това е модел, който P&G се надява да запази, след като Тръмп встъпи в длъжност в началото на 2025 г. По време на първия му мандат P&G се сблъска с външни разходи от 1,4 милиарда долара, включително мита, които погълнаха печалбите. Говорител на P&G потвърди, че компанията е работила с Jindal, добавяйки, че подробностите за отношенията ѝ с бизнес партньори са чувствителни по отношение на конкуренцията. Говорител добави, че „не би било точно да се посочи цената като единствен двигател на всяко решение за снабдяване“.
Главният финансов директор на P&G Андре Шултен каза по време на срещи с инвеститори на 21 ноември, че компанията ще трябва да коригира своята верига за доставки, тъй като вижда как Тръмп прилага митата. Въпреки годините на слабо представяне, последните стратегии за подобряване на бизнеса с подстригване работят, каза главният изпълнителен директор на подразделението Гари Кумб.
Производството на стомана за самобръсначки е трудоемко, което дава на индийските производители предимство по отношение на разходите, каза Маркус Мол, управляващ директор на Steel & Metals Market Research, независима компания за пазарни проучвания. Той изчислява, че стоманата на Jindal е около 20-25% по-евтина от тази на конкурентите. Той добави, че Jindal произвежда материала от около 15 до 20 години за индийски клиенти.
Jindal, който твърди, че е най-големият в света производител на неръждаема стомана за ножчета за бръснене, е снабдявал основно пазари извън САЩ, каза изпълнителен директор на индустрията, който няма право да говори с медиите. Въпреки че Jindal отдавна поддържа отношения с P&G, вносът на P&G от Jindal в САЩ е започнал през 2022 г., според записите от ImportYeti, която съставя товарителници. P&G е внесла най-малко 4 283 569 килограма (4 721 щатски тона) неръждаема стомана от Jindal през последните 36 месеца, според данните.
Jindal не коментира конкретно стоманата, използвана в ножчетата за бръснене Gillette. Абхюдей Джиндал, управляващ директор на Jindal Stainless, каза в изявление, че производителят работи със своите клиенти, за да „създадат стойност в техния бизнес и използването на цените като лост е нашият последен приоритет“.
По-рано тази година P&G каза, че Jindal е водещ доставчик, който „постоянно се представя на високи нива“, според вътрешен блог на компанията. Говорителят на P&G каза, че P&G постоянно търси нови доставчици в световен мащаб, които могат да отговорят на нейните нужди, и че много малко го правят. P&G не е направила никакви съществени промени в своите основни доставчици, каза говорителят.
Според данните, прегледани от Reuters, P&G е намалила вноса си от японската Proterial и шведската Alleima (ALLEI.ST), отваря нов раздел. През тази година до октомври неговият внос от Proterial е бил с близо 59% по-малък, отколкото през 2023 г., докато P&G не е получил стомана от Alleima тази година, показват данните.
Gillette работи с Proterial повече от 50 години, а Alleima от над 20, според документи в Министерството на търговията на САЩ. Grooming, най-малкият бизнес на P&G по приходи, се сблъсква с години на борби. По време на пандемията продажбите намаляха, тъй като мъжете си пускаха бради и се бръснеха по-малко. Преди това стартиращи компании като Dollar Shave Club и Harry's успяха да грабнат ценен пазарен дял от по-скъпия Gillette. Опаковка от четири пълнителя Gillette Labs Men's Razor Blade се продава за близо $29 на Target.com, според уебсайта на търговеца.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.