Продажбите на бира в Германия намалели до 4,2 млрд. литра заради инфлацията и хладната пролет

Продажбите на бира в Германия намалели до  4,2 млрд. литра заради инфлацията и хладната пролет

 Продажбите на германските пивовари и дистрибутори на бира се върнаха към дългосрочната тенденция на спад през първите шест месеца на тази година, след като през 2022 г. се повишиха малко благодарение на края на  ограниченията заради  COVID-19. Това  показват официални данни, цитирани от Асошиейтед прес. 

Асоциацията на германските пивовари (DBB) обяснява последния спад с хладното време през пролетта и нежеланието на потребителите да харчат в условията на трайно висока инфлация.

Продажбите са спаднали до 4,2 млрд. литра (1,1 млрд. галона) през периода януари-юни 2023 г., което е с 2,9% по-малко от година по-рано, съобщи Федералната статистическа служба. Цифрата включва продажбите на вътрешния пазар и износа на германска бира, както и бирата, внесена от други страни от Европейския съюз за продажба в Германия. Тя не включва безалкохолната бира и пивото, внесено от страни извън ЕС.

Продажбите в Германия, които представляват 82 % от общия обем, са намалели с 3,5 % до 3,4 млрд. литра (899 млн. галона). Износът е само с лек спад - германските пивовари са изнесли 404 млн. литра (106,7 млн. галона) бира за други страни от Европейския съюз, което е спад от 0,4%, и 347,9 млн. литра (91,9 млн. галона) за страни извън ЕС, което е с 0,2% по-малко от предходната година.

Германските пивовари се борят с по-дългосрочна низходяща тенденция, подхранвана от опасения за здравето и други фактори, въпреки че през миналата година се наблюдава леко възстановяване, след като през 2020 г. и 2021 г. ресторантите и баровете бяха затворени за дълги периоди от време.

Общата цифра за първата половина на годината е с 12,2 % по-ниска в сравнение с десетилетието по-рано, съобщи статистическата служба.

Тази година се оказва още една "изключително трудна" за пивоварните, повечето от които са малки и средни, тъй като те са изправени пред "експлозивни разходи от началото на пандемията" и могат да прехвърлят само малка част от тези увеличения под формата на по-високи цени, заяви управляващият директор на (DBB Холгер Айхеле.

Статистическата служба съобщи още, че през миналата година в Германия са произведени над 474 милиона литра безалкохолна бира, което е почти два пъти повече в сравнение с десетилетие по-рано. Но това е в сравнение с повече от 7,6 милиарда литра алкохолна бира (2 милиарда галона).

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ