Турция изпревари Германия по предпочитане от българските фирми за правене на бизнес

Турция изпревари Германия по предпочитане от българските фирми за правене на бизнес

Турция изпревари Германия по предпочитане от българските фирми за правене на бизнес

Турция изпревари Германия по предпочитания на българските компании към бизнес пътувания и партньорства в чужбина. Това показват данните от експресно проучване  на Българската търговско-промишлена палата( БТПП). През тази година респондентите извеждат Турция на водещо място сред страните, предпочитани за правене на бизнес и партньорства (38% от анкетираните). Дългогодишният лидер в тази класация – Германия, остава на второ място, отстъпвайки първенството на южната ни съседка само с един процент, следвана от Китай (23%), Великобритания (22%), Италия и САЩ (с по 20%), показват данните на БТПП.

Доброто представяне на Турция в проучването и интереса от страна на българските предприемачи са логични предвид ръста на търговския стокообмен между двете страни, като износът бележи ръст от 34%, а вносът - ръст от над 62% до октомври 2022 г. спрямо същия период на 2021 г.

Най-голям интерес за българските предприемачи в международен план представлява партньорството в сферата на производството и търговията с машини и оборудване, в сферата на услугите, храни и напитки, строителство, транспорт и логистика.

По-голямата част от участниците в анкетата предпочитат да намират бизнес партньори чрез директен личен контакт. Онлайн и видео срещите са предпочитан избор само за 28% от респондентите. Сред споменатите начини за запознаване с нови партньори са: в хода на провеждане на търговско изложение, в В2В срещи по време на форуми и като участници в официални бизнес делегации.

55% от респондентите възнамеряват да пътуват повече през 2023г., въпреки ограничителните мерки и динамичната международна геополитическа ситуация.

Повече от половината от фирмите (53%) познават условията за правене на бизнес в страните, с които желаят да си партнират, а 41% от компаниите биха се включили в обучения за спецификата на търговията в посочените държави.

Сред темите, представляващи интерес за българския бизнес са: споразуменията за свободна търговия на ЕС, Евразийският икономически съюз, инициативата за сътрудничество ЦИЕ и Китай (16+1) и търговията с трети страни, пазарите, на които действат санкции и ограничения на ЕС /Иран, Русия, Беларус и др./, както и темата за възстановяване на пазарите в Украйна.

70% от анкетираните споделят, че влошаването на геополитическата обстановка по източната европейска граница е оказало влияние върху дейността им, а 28% смятат, че конфликтът между Русия и Украйна не е дал отражение върху дейността им.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ