В края на сезона: Кипър излиза начело в европейския туризъм, но заведенията изпитват проблеми

В края на сезона: Кипър излиза начело в европейския туризъм, но заведенията изпитват проблеми

Кипър завършва активния летен сезон с нови рекорди в туристическия отрасъл. Според отчетените статистически данни страната е изпратила август с най-високо постижение в историята си за брой пътници, преминали през летищата ѝ.  Освен това е първа в Европа по ръст на приходите от туризъм, съобщава в кореспонденция БНР. 

Приходите от туризма също подобряват върховите резултати на много успешната 2024 г. За първите шест месеца те са достигнали 1,4 млрд. евро, записвайки увеличение с повече от 21% спрямо миналата година, обяви Статистическата служба.

С този висок ръст Кипър изпреварва редица конкурентни туристически страни като Малта, Гърция, Испания, Турция и Италия, коментира заместник-министърът на туризма Костас Кумис. Той очаква тази година да постави двоен рекорд - по брой пристигащи и по постъпления от туризма. 

Същевременно кипърските ресторанти и места за забавление усещат натиск тази година, тъй като повече туристи избират да се хранят у дома, да поръчват доставка или да разчитат на хотелски пакети с включени всички услуги, вместо да се хранят навън, съобщава гръцкият в. Kathimerini

Въпреки силния август, лидерите в индустрията предупреждават, че един добър месец не е достатъчен, за да покрие по-дълбоките загуби, нарастващите разходи и нарастващата несигурност относно предстоящия зимен сезон.

Докато броят на туристите и приходите от тях достигнаха рекордни нива това лято, кетъринг индустрията и нощния живот отбелязаха спад в оборота с до 30% в много райони. Ресторантьорите посочват три основни причини - скокът в краткосрочните наеми, при които посетителите готвят сами, популярността на хотелските оферти „ол инклузив“, които задържат гостите в хотела, и нарастващите цени на продуктите и енергията, които правят храненето навън по-малко привлекателно.

Представители на индустрията казват, че секторът е подложен на натиск от всякакъв ракурс - намалено потребление, високи оперативни разходи, недостиг на персонал и пренасочване на потребителите към хранене у дома.

Мнозина твърдят, че без политическа подкрепа и ясен план за действие секторът рискува дългосрочен спад. Представители на индустрията се опасяват, че спадът може да е отражение на слабото първо тримесечие, със загуби от 10% спрямо 2024 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Гугъл“ и „Епъл“ предупреждават служители с работни визи да избягват пътувания в чужбина
Шести блок на АЕЦ „Козлодуй“ ще бъде спрян ден по-рано от планираното
През 2025 година изкуственият интелект ще изхвърли емисии въглероден диоксид колкото цял Ню Йорк
Главният изпълнителен директор на „Стелантис“ критикува ревизирания климатичен план на ЕС
Кметът на Берлин: Полицията в Берлин ще действа решително срещу нарушителите на реда по време на новогодишните празненства
Ето защо директната поща заслужава да е част от маркетинговата ви стратегия
САЩ задържаха още един петролен танкер край Венецуела
Ценовият индекс на храните в България продължава да расте, сочат данни на ДКСБТ