В края на сезона: Кипър излиза начело в европейския туризъм, но заведенията изпитват проблеми

В края на сезона: Кипър излиза начело в европейския туризъм, но заведенията изпитват проблеми

Кипър завършва активния летен сезон с нови рекорди в туристическия отрасъл. Според отчетените статистически данни страната е изпратила август с най-високо постижение в историята си за брой пътници, преминали през летищата ѝ.  Освен това е първа в Европа по ръст на приходите от туризъм, съобщава в кореспонденция БНР. 

Приходите от туризма също подобряват върховите резултати на много успешната 2024 г. За първите шест месеца те са достигнали 1,4 млрд. евро, записвайки увеличение с повече от 21% спрямо миналата година, обяви Статистическата служба.

С този висок ръст Кипър изпреварва редица конкурентни туристически страни като Малта, Гърция, Испания, Турция и Италия, коментира заместник-министърът на туризма Костас Кумис. Той очаква тази година да постави двоен рекорд - по брой пристигащи и по постъпления от туризма. 

Същевременно кипърските ресторанти и места за забавление усещат натиск тази година, тъй като повече туристи избират да се хранят у дома, да поръчват доставка или да разчитат на хотелски пакети с включени всички услуги, вместо да се хранят навън, съобщава гръцкият в. Kathimerini

Въпреки силния август, лидерите в индустрията предупреждават, че един добър месец не е достатъчен, за да покрие по-дълбоките загуби, нарастващите разходи и нарастващата несигурност относно предстоящия зимен сезон.

Докато броят на туристите и приходите от тях достигнаха рекордни нива това лято, кетъринг индустрията и нощния живот отбелязаха спад в оборота с до 30% в много райони. Ресторантьорите посочват три основни причини - скокът в краткосрочните наеми, при които посетителите готвят сами, популярността на хотелските оферти „ол инклузив“, които задържат гостите в хотела, и нарастващите цени на продуктите и енергията, които правят храненето навън по-малко привлекателно.

Представители на индустрията казват, че секторът е подложен на натиск от всякакъв ракурс - намалено потребление, високи оперативни разходи, недостиг на персонал и пренасочване на потребителите към хранене у дома.

Мнозина твърдят, че без политическа подкрепа и ясен план за действие секторът рискува дългосрочен спад. Представители на индустрията се опасяват, че спадът може да е отражение на слабото първо тримесечие, със загуби от 10% спрямо 2024 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Финансовата платформа Robinhood на Влад Тенев влиза в индекса S&P 500
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Митниците продават на търг 87 килограма златни и сребърни бижута, кюлчета и монети, задържани на ГКПП "Капитан Андреево"
Израелската армия удари висши лидери на групировката Хамас в столицата на Катар (ВИДЕО)
Кая Калас: Само тази година ЕС ще предостави 25 милиарда евро подкрепа на Украйна
AI: Как чатботовете се отразяват на психичното ни здраве?
Изминалият месец август е бил третият най-топъл в историята
Ще попадне ли Лукойл в следващия пакет от санкции на ЕС?