Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Amazon е най-скъпата марка в света, свали Apple от върха
Американската компания Amazon зае първо място в класацията на най-скъпите марки в света, като измести от върха дългогодишния лидер Apple.Това се посочва в изследване на британската консултантска компания Brand Finance , публикувано днес, съобщиха световните агенции.
„Amazon възвърна лидерството си въпреки 15% спад в стойността на марката през 2022 г. от 350,3 милиарда долара на 299,3 милиарда долара“, се казва в документа. Пояснява се, че спадът в стойността на показателя "сила на марката" възлиза на 41,2 милиарда долара. Марката на корпорацията е загубила още 13,7 милиарда долара поради "промени във външни фактори", но показателят за ефективността на компанията търговската дейност се оказа положителен и донякъде компенсира загубите - с 3,9 млрд. долара.
Като цяло влошаването на рейтинга на Amazon от AAA + на AAA и намаляването на стойността на тази марка се дължи на факта, че потребителите в периода след COVID пандемията започнаха да оценяват по-критично обслужването на клиентите на американската компания, казват експертите на Brand Finance.
Освен това компанията "е увеличила времето за доставка на поръчаните продукти". Това е довело до факта, че желанието на клиентите на търговеца да препоръчват услугите му на други хора е намаляло, се обяснява в доклада. В допълнение, премахването на коронавирусните ограничения в света доведе до възстановяване на популярността на офлайн пазаруването, което също допринесе за леко намаляване на търсенето на услуги на Amazon.
Анализаторите на Brand Finance поясняват също, че стойността на марката на миналогодишния лидер Apple, известен със своите смартфони от серията iPhone (iPhone) и други устройства, работещи с операционна система iOS, е намаляла с 16% през отчетния период от 355,1 на 297. 6 млрд. долара, Това се дължи на намаляване на прогнозираните приходи на компанията, свързани с прекъсване на веригата за доставки и недостиг на пазара на труда, което според британски експерти „ще ограничи възможността за пускане на основните хардуерни продукти на Apple.
Почетното трето място
в класацията е за Google с капитализация от 281 милиарда долара. По методологията на Brand Finance, „силата на марката“ се изчислява с помощта на балансирана карта с показатели, която включва оценка на инвестициите в маркетинг, собствен капитал и бизнес резултати.
В класацията са включени 48 технологични марки, с две по-малко миналогодишното издание, след като отпаднаха Snapchat и Twitter. Сред компаниите, които са загубили отстойността си са Samsung Group (-7 на сто до 99,7 милиарда долара), Alibaba.com (-56 на сто до 10 млрд. долара, Facebook (-42 на сто до 59 млрд. долара) и WeChat (-19 на сто до 50,2 млрд. долара
Пазарната си капитализация обаче са увеличили Instagram(+42 на сто до 47,4 млрд. долара) и LinkedIn (+49 на сто до 15,5 млрд. долара) .
Според класацията на Brand Finance американският производител на електромобили Tesla е повишил стойността си с 44 на сто до 66,2 млрд. долара, а китайската BYD - с цели 57% до 10,1 млрд. долара. Така на практика Tesla е най-скъпата автомобилна марка в света, изпреварвайки Toyota. Стойността на японската компания намаля с 18% , а самата тя падна от 12-а на 19-а позиция в глобалната класация.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.