Приземени до второ нареждане

Приземени до второ нареждане

Приземени до второ нареждане

Авиокомпаниите отмениха стотици полети, след като  Федералната авиационна администрация (FAA)  нареди на превозвачите да приземят самолетите  737 Max 9  за спешни проверки, съобщава CNBC.

Защо FAA приземи самолетите?

FAA спря над 170 самолета Boeing 737 Max 9, за да могат да бъдат проверени, след  инцидент по време на полет на Alaska Airlines  в петък. Никой не е бил сериозно ранен по време на полета за Онтарио, Калифорния, който се е върнал в Портланд, Орегон,. Инцидентът е станал минути след след излитането на самолета на височина около 16 000 фута( 5000 метра) .

Кои авиокомпании са засегнати?

Американските авиопревозвачи United Airlines  и Alaska Airlines са най-големите оператори на Boeing 737 Max 9, съответно със 79 и 65 от самолетите в своите флотилии.

United отмени 229 основни полета в понеделник, което представлява около 8% от графика му, според FlightAware. Превозвачът използва други типове самолети, където е възможно, за да избегне анулиране.

Alaska Airlines, която има по-малко самолети във флота си в сравнение с United, отмени 143 полета, около една пета от графика за деня.

Други превозвачи, включително Copa и Aeromexico, са засегнати от заповедта за проверка. Copa отмени повече от 150 полета от събота, а Aeromexico отмени 100 през това време, показва FlightAware.

Докога ще бъдат спрени самолетите?

FAA одобри инструкциите за инспекция на Boeing за авиокомпаниите в понеделник, но все още не е ясно колко време ще отнемат проверките.

United заяви в понеделник, че неговите инспекции са открили разхлабени болтове при няколко самолета Max 9. Авиокомпанията каза, че инспекциите изискват „екип от петима техници на United, работещи по няколко часа на всеки самолет“. Превозвачите вероятно ще могат да върнат самолетите в експлоатация, след като изпълнят инспекциите, ако отговарят на стандартите.

Коя част се повреди и защо?

Не е ясно каква е причината панелът на деактивиран авариен изход на самолет на Alaska Airlines да се откъсне. В самолети, които са конфигурирани за по-малко пътници, като тези на United и Alaska, пътник, който седи в кабината, няма дори да разбере, че във фюзелажа е вградено парче с форма на врата.

Националният съвет по безопасност на транспорта на САЩ иззе за проверка откъсналия се и излетял панел, който впоследствие бе открит от учител в Орегон. Изследването на вратата, нейните крепежни елементи и други детайли ще бъде от ключово значение за разследването на NTSB на рядката авария, но резултатите от това може да отнеме седмици, ако не и месеци, за да се разбере, отбелязва CNBC.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ