Boeing обяви, че сертифицирането на 737 MAX 7 отнема "значително време"

Boeing обяви, че сертифицирането на 737 MAX 7 отнема значително време

Boeing обяви, че сертифицирането на 737 MAX 7 отнема "значително време"

Сертифицирането на Boeing 737 MAX 7 отнема „значително време“ поради новите изисквания за документация, но производителят на самолети все още вярва, че може да бъде сертифициран до края на годината, обяви изпълнителен директор на компанията, цитиран от Ройтерс.

Както MAX 7, така и MAX 10 се разглеждат като критични за Boeing, за да се конкурират с Airbus SE за поръчки в по-големите и по-малките краища на пазара на теснокорпусни самолети.

Southwest Airlines Co очакваше да приеме първия MAX 7 тази година, въпреки че изпълнителният директор на авиокомпанията отбеляза, че плановете за пускане на самолета в експлоатация може да бъдат отложени до 2024 г.

Boeing подготвя последната „шепа документи“, изисквани от Федералната авиационна администрация (FAA), докато преминава през регулаторния процес, необходим за одобряване на 737 MAX 7 за влизане в експлоатация, каза Майк Флеминг, старши вицепрезидент на Boeing по програмите за търговско развитие. 

Производителят на самолети също е „близо“ до получаване на одобрение от FAA за започване на сертификационни полети на новия си по-дълъг 737 MAX 10, каза Флеминг пред репортери. Сертифицирането на този самолет все още се предвижда да се случи през 2024 г., но ще зависи от това кога Boeing бъде одобрен да започне тези полети, добави той.

„Количеството документация, което произвеждаме за тези самолети в сравнение с това, което трябваше да произвеждаме в миналото, е значително по-голямо, отколкото беше“, каза още Флеминг.

Попитан за коментарите на Boeing, FAA каза, че „безопасността ще диктува графика. Ние не коментираме текущите сертификати“.

През декември Конгресът освободи MAX 7 и MAX 10 от нов стандарт за безопасност за модерни предупреждения в пилотската кабина, който се прилага за всички самолети, сертифицирани след края на 2022 г. Изискването беше наложено от Конгреса през 2020 г., след като две фатални катастрофи със 737 MAX убиха 346 души в Индонезия и Етиопия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ