Boeing ще стане най-големият „паднал ангел“ в САЩ, ако рейтингът на компанията бъде понижен до „боклук“

Boeing ще стане най-големият „паднал ангел“ в САЩ, ако рейтингът на компанията бъде понижен до „боклук“

Boeing Co. може да се превърне в най-големият корпоративен заемополучател в САЩ, който някога е бил лишен от инвестиционния си кредитен рейтинг и да попадне на територията на „боклук“, наводнявайки пазара на високодоходни облигации с рекорден обем нов дълг за поглъщане, пише Блумбърг.

Във вторник S&P Global Ratings заяви, че обмисля понижаване на рейтинга на производителя на самолети до „боклук“, тъй като стачките в производствените му обекти продължават. Миналия месец Moody's Ratings заяви, че обмисля подобен ход. Fitch Ratings подчертава нарастващите рискове, но все още не е обявил преглед на рейтинга.

Понижаването на два от трите основни кредитни рейтинга на Boeing би оставило голяма част от неизплатения му дългосрочен дълг от 52 млрд. долара недопустим за включване в индексите за инвестиционен клас. Ако това се случи, Boeing ще се превърне в най-големия „паднал ангел“ – термин в индустрията за компания, която е загубила рейтингите си от инвестиционен клас, на база отговарящ на индексите дълг, посочват анализаторите на JPMorgan Chase & Co.

„Boeing вече не е добре дошъл в индекса за инвестиционен клас“, каза Бил Зокс, портфолио мениджър в Brandywine Global Investment Management. „Но за индексът с висока доходност ще бъде чест да приветства Boeing“, добави той,

Говорител на Boeing е отказал кометар.

„Идиосинкратична кредитна ситуация“

Главният финансов директор на Boeing Браян Уест заяви пред анализатори на конференция на Morgan Stanley миналия месец, че компанията „ще предприеме всички необходими действия“, за да запази своя инвестиционен рейтинг и да стабилизира своята фабрика и веригата за доставки. Boeing вече инициира план за спестявания, който включва дългосрочни отпуски за работниците, замразяване на назначаването, както и намаляване на заплатите на ръководителите.

Пазарът на корпоративни облигации набъбна през последните години, така че дори ако Boeing има повече дълг, отколкото други кредитополучатели са имали в миналото, той заема по-малка част от вселената на инвестиционния клас. Компанията съставлява само 0,7% от индекса на корпоративните облигации на Bloomberg в САЩ. Когато Ford Motor Co. и General Motors Co. получиха понижение на рейтинга през 2005 г., те заемаха съответно 8,3% и 3% от висококачествения пазар, според JPMorgan.

Но има и причини преходът потенциално да доведе до големи ценови движения за дълга на компанията. Дълговият товар на Boeing от 52 млрд. долара е голям според стандартите на емитента на „боклук“. Компанията също така има сравнително висок дял дългосрочен дълг, докато повечето инвеститори с висока доходност се фокусират върху по-краткосрочни и средносрочни ценни книжа, за да помогнат за управлението на кредитния риск.

Висококачествените и високодоходни фондове, които обединяват облигации според фактори като кредитно качество и падеж, за да изплащат редовна възвръщаемост на инвеститорите, също могат да бъдат засегнати. Повече пасивни инвеститори във фондове се насочиха къма висококачествения пазар през годините, което би означавало по-голям обем „принудителни продавачи“, ако Boeing получи понижение на рейтинга, според JPMorgan.

„Бих очаквал доста продажби, свързани с индекса, тъй като дългът се прехвърля между пазарите с инвестиционен клас и високодоходните“, каза Скот Кимбъл, главен инвестиционен директор в Loop Capital Asset Management. „Няма да се изненадам, ако нещата станат грозни, тъй като инвеститорите във висока доходност като цяло не са толкова фокусирани към бенчмарковете.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ