Богатите харчат за лукс: Бижутерийният гигант Richemont отчете 7% ръст на тримесечните продажби

Богатите харчат за лукс: Бижутерийният гигант Richemont отчете 7% ръст на тримесечните продажби

Собственикът на Cartier – групата за луксозни стоки Richemont, надмина очакванията в петък със 7% ръст на общите тримесечни продажби. Богатите купувачи продължиха в частност да харчат за бижута, помагайки на групата да се представи по-добре от конкурентите си по време на спада в луксозния сектор, съобщи Reuters.

Richemont  притежава и марката бижута Van Cleef & Arpels и производителя на часовници Piaget. От компанията заявиха, че конкретно продажбите на бижута са скочили с 11% до края на март спрямо година по-рано. Това компенсира 11% спад в подразделението за часовници, където продажбите в Китай бяха засегнати, тъй като кризата с недвижимите имоти в страната намали апетита към луксозни покупки.

Общите продажби на базираната в Швейцария Richemont за тримесечието възлизат на 5,17 милиарда евро (5,80 милиарда долара), което е 7% ръст надминавайки прогнозата за 6% ръст в консенсусния анализ на Visible Alpha, цитиран от HSBC. Силните продажби на бижута бяха „повече от достатъчни“, за да компенсират слабостта при часовниците, заявиха от финансовия конгломерат JPMorgan, добавяйки, че това показва, че Richemont „наистина се е пренасочил към по-висококачествената, по-печеливша и по-малко циклична част от бизнеса“. Акциите на Richemont поскъпнаха с 5% в петък сутринта.

Групата, която обслужва изключително богата клиентела, се възприема от анализаторите като по-устойчива на спад в сравнение с други луксозни групи, които разчитат повече на продажбите на модни стоки. „Richemont продължи да печели значителен пазарен дял в бижутерията“, казва анализаторът на Vontobel Жан-Филип Берчи, отбелязвайки, че подразделението е получило 54% от продажбите, в сравнение с 36% през 2019 г. Берчи също така отбеляза това, което той определи като впечатляващ растеж и печалба, особено в сравнение с конкурента LVMH, която притежава бижутерските марки Bulgari и Tiffany, въпреки че каза, че Richemont „не е неуязвима“ за настоящата нестабилна среда.

Луксозните групи започнаха годината с надеждата, че силното търсене в САЩ ще извади сектора от най-големия му спад от години, но от средата на февруари се появиха признаци за отслабваща американска икономика, а обявяването на мита през април донесе повече несигурност, пише Reuters.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ