Brand Finance обяви Nestle за най-скъпата марка за хранителни стоки за седма поредна година

Brand Finance обяви Nestle за най-скъпата марка за хранителни стоки за седма поредна година

За седма поредна година Nestle остава лидер в световната класация на най-скъпите хранителни марки, въпреки факта, че през последната година стойността ѝ е намаляла със 7% - до 20,8 милиарда долара, съобщава Brand Finance.

Марката Lay's се премести на второ място в класацията от трето миналата година поради ръст от 9% (до 12 милиарда долара). Това измести на трета позиция китайската марка Yili, чиято стойност спадна с 6% (до 11,6 млрд. долара). 

Американската марка Tyson (-5,2%, до 8,27 милиарда долара) се изкачи до четвърто място от пето, изпреварвайки френската Danone (-10,2%, до 8,03 милиарда долара).

Стойността на 100-те най-добри хранителни марки е намаляла през последната година с 4% - до 268 милиарда долара, се казва в съобщението. Това отчасти се дължи на факта, че потребителите все повече предпочитат малки частни марки, които предлагат уникални и персонализирани продукти, вместо големите компании. „Индустрията на храните и напитките преминава през бърза трансформация, водена от променящите се предпочитания на потребителите“, казва Савио Д'Соуза, директор по оценката в Brand Finance. 

Сред 100-те марки, включени в класацията, 43 са американски, 12 са китайски и шест са японски. Швейцария, Италия, Индия и Германия имат по четирима представители, Канада и Великобритания имат по трима.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ