Продадоха най-голямата система за транспортиране на гориво в САЩ

Продадоха най-голямата система за транспортиране на гориво в САЩ

Brookfield Infrastructure Partners купува Colonial Pipeline, най-голямата система за транспортиране на гориво в САЩ, в сделка, оценена на около 9 милиарда долара, включително дълг, съобщи компанията в четвъртък.

Сделката за придобиване на всички активи на Colonial Enterprises, включително Colonial Pipeline, се очаква да приключи през втората половина на 2025 г., информира Ройтерс

Тръбопроводната система на Colonial се простира на повече от 5500 мили от Хюстън в Тексас до пристанището на Ню Йорк. Тя пренася 100 милиона галона гориво дневно, включително бензин, реактивно гориво, дизелово гориво и мазут, според информацията на уебсайта му.

Водещата инфраструктурна компания Brookfield Asset Management ще има капиталова инвестиция от $500 милиона в Colonial Enterprises при приключване на сделката.

Shell заяви късно в четвъртък, че продава своя дял в Colonial Enterprises на Colossus AcquireCo, дъщерно дружество на Brookfield, за 1,45 милиарда долара.

Собствениците на Colonial - включително канадския пенсионен фонд Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ), Shell и инвестиционната фирма KKR - бяха започнали да проучват продажбата на Colonial Pipeline миналата година.

CDPQ купи своя дял в Colonial за 850 милиона долара през 2012 г. от ConocoPhillips.

IFM Investors и KKR придобиха съответните си дялове от 15,8% и 23,4% през 2007 г. и 2010 г.

Shell консолидира своите 16,13% в един холдинг през 2019 г., докато дъщерно дружество на Koch Industries държи настоящата си позиция от 28,1% от 2003 г. насам.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
Мъск обяви тотална война: Тръмп е в досиетата Епстийн
Тръмп: Може би е по-добре да оставим Украйна и Русия да се борят известно време
Златен дъжд: Кои са най-печелившите акции от европейския отбранителен сектор?
Регулаторите подписаха споразумение срещу спекулата преди въвеждането на еврото у нас
Tesla загуби $150 млрд. от оценката си заради кавгата между Тръмп и Мъск
Митове и реалност: Ще плаща ли България чужди дългове, когато влезе в еврозоната?
Дьо Гало: Франция не може да продължава да увеличава държавния си дълг