Burberry ще тества възраждането си на подиума на Седмицата на модата в Лондон

Burberry ще тества възраждането си на подиума на Седмицата на модата в Лондон

Burberry се стреми към промяна. Компанията, която привлече носителката на „Оскар“ Оливия Колман и фронтмена на Oasis Лиъм Галахър, за да защити британското си наследство и класическите си тренчкоти, ще бъде изправена пред ново изпитание в понеделник, когато представи най-новите си дизайни на Седмицата на модата в Лондон, предава Ройтерс. 

Главният изпълнителен директор американецът Джошуа Шулман е преразгледал маркетинга на Burberry, за да се опита да излъчи британска версия, с която купувачите по целия свят могат да се свържат, след като критикуваше решенията за продукти и ценообразуване на своя предшественик, заявявайки че някои дизайни имат „нишова естетика“ и не са разпознаваеми като Burberry.

„Усещаше се като висша мода и доста провокативна, а колекциите, които виждате сега, са много класически, с много ясни дизайни на наследство“, каза Анна Фармброу, портфолио мениджър в Ninety One, която държи акции на Burberry. 

Първата дама на САЩ пристигна във Великобритания, носеща Burberry

Ролята на креативния директор Даниел Лий се промени, откакто Шулман пое поста през юли миналата година. Главният изпълнителен директор обвързва дизайна по-тясно с търговските екипи, а спекулациите се вихрят за това колко дълго Лий, назначен през септември 2022 г., ще остане на поста.

„Джош нормализира отношенията между главен изпълнителен директор и креативен директор. Очевидно е важно за Burberry кой е техният креативен директор, но това не бива да определя бизнеса“, каза Джереми Смит, портфолио мениджър на акции за Обединеното кралство в Columbia Threadneedle в Лондон. 

Burberry под ръководството на Шулман стартира кампании в социалните медии с участието на известни личности, силно свързани с британския произход, като Колман, който играе ролята на кралица Елизабет II в сериала на Netflix „Короната“, и имитиращи културни моменти като музикалния фестивал в Гластънбъри.

Марката си проправи път и до най-голямата политическа сцена - когато Air Force One кацна в Лондон във вторник вечерта за държавното посещение на президента на САЩ Доналд Тръмп във Великобритания, Мелания Тръмп излезе от самолета, облечена в тренчкот Burberry.

„Използването на социалните медии от Burberry беше много, много умно и е много мощно, защото може да промени възприятията доста бързо и да постигне доста широко проникване, докато позиционирането на продукти в света на лукса отнема много време, за да промени начина, по който хората мислят“, каза Смит.

Очаква се продажбите да се върнат към растеж

Акциите на Burberry са се повишили с 50%, откакто Шулман пое поста, тъй като инвеститорите приветстваха промените, включително 20% съкращение на работната сила, но истинското изпитание за обрата идва през есенните и зимните месеци, през които марката реализира по-голямата част от приходите си.

Докато ръстът на продажбите на Burberry спрямо същия период е отрицателен през последните седем тримесечия, последният резултат е само с 1% на годишна база и анализаторите очакват продажбите да се върнат към растеж това тримесечие, тъй като обратът ще започне да дава плодове.

„Човек би се надявал, че ще успеят да се върнат към историческите си нива по отношение на продажбите, и мисля, че под ръководството на Джош имат много добър шанс да надминат това ниво“, каза Фармбро от Ninety One.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Слънцето се "събужда" и НАСА не знае причината
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Имате лош шеф? Ето как да се справите
Politico: България и още 5 страни от ЕС блокират предложения на ЕК за санкции срещу Израел
Бившият бразилски президент Жаир Болсонаро е диагностициран с рак на кожата
Работна ръка под наем: устойчиво решение или временна мярка за икономиката?
ChatGPT ще използва система за проверка на възрастта след смъртта на тийнейджър