ChatGPT с първи спад в трафика от стартирането си през ноември

ChatGPT с първи спад в трафика от стартирането си през ноември

ChatGPT с първи спад в трафика от стартирането си през ноември

ChatGPT, популярният чатбот с изкуствен интелект, стартиран през ноември, отбеляза месечен трафик към своя уебсайт и спад на уникалните посетители за първи път през юни, според аналитичната фирма Similarweb.

Световният настолен и мобилен трафик към уебсайта на ChatGPT е намалял с 9,7% през юни спрямо май, докато уникалните посетители на уебсайта на ChatGPT са намалели с 5,7%. Времето, прекарано от посетителите на уебсайта, също е намаляло с 8,5%, показват данните, предава Ройтерс.

Намаляването на трафика е знак, че новостта на чатбота се изчерпва, каза Дейвид Кар, старши мениджър Insights на Similarweb, докато анализаторът на RBC Capital Markets Риши Джалурия обясни, че данните сочат към по-голямо търсене на генеративен AI с информация в реално време.

OpenAI не отговори веднага на искане за коментар.

ChatGPT постави началото на засилено използване на генеративен AI в ежедневните задачи от писане до кодиране и достигна 100 милиона активни потребители месечно през януари, два месеца след стартирането му.

Това е най-бързо развиващото се потребителско приложение досега и вече може да се похвали с над 1,5 милиарда месечни посещения, един от 20-те най-добри уебсайта в света.

Например ChatGPT надмина Bing, търсачката, управлявана от Microsoft, която използва технологията на OpenAI.

Няколко конкурента на ChatGPT, включително чатботът Bard на Google, бяха пуснати през последните няколко месеца. Търсачката на Microsoft Bing също предоставя на потребителите безплатно чатбот, захранван от OpenAI.

"Мисля, че има нарастващи проблеми, когато преминете от нула до 100 милиона потребители толкова бързо. Изключително тежката инфраструктура би довела до по-малка точност. Това е комбинация от промяна на това, върху което е обучен моделът, и справяне с потенциалните последици на регулацията", каза Сара Хиндлиан-Боулър, ръководител на отдела за технологични изследвания в Америка в Macquarie.

OpenAI също така пусна приложението ChatGPT за iOS системата през май, което може да отнеме малко трафик от уебсайта му. Някои също така свързват промяната в употребата с лятната ваканция за училищата, тъй като по-малко ученици търсят помощ с домашните.

Чатботът е изтеглен повече от 17 милиона на iOS в световен мащаб към 4 юли, според data.ai.

Фирмата за анализи каза, че изтеглянията са достигнали своя връх на 31 май и са останали популярни в САЩ със средно 530 000 изтегляния на седмица през първите шест пълни седмици на наличност.

Скорошното забавяне на растежа може да помогне за контролиране на разходите за работа с ChatGPT, което изисква интензивна изчислителна мощност за отговор на заявки. 

ChatGPT е безплатен за използване, но също така предоставя премиум абонамент, при който потребителите могат да плащат $20 на месец за достъп до по-усъвършенствания модел на OpenAI, GPT-4. Около 1,5 милиона души са се абонирали за абонамента в САЩ, според последните оценки на YipitData.

OpenAI прогнозира 200 милиона долара приходи тази година. Освен ChatGPT, той прави пари, като продава API достъп до своите AI модели за разработчици и предприятия директно и чрез партньорство с Microsoft, който инвестира над 10 милиарда долара в компанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ