Chernogolovka има амбиции да замести Coca-Cola и Pepsi на руския пазар

Chernogolovka има амбиции да замести Coca-Cola и Pepsi на руския пазар

Руският производител на безалкохолни напитки Chernogolovka си е поставил амбициозната задача да усвои пазарната ниша, освободена от Coca-Cola и Pepsi, след като двете компании напуснаха федерацията, заради войната.  

Местният производител се стреми към 50% дял от пазара, който се изчислява на 9 млрд. долара, пише Reuters.

Масовото напускане на западни фирми поради санкциите и ограниченията заради нахлуването на Русия в Украйна създаде неочаквана възможност за руския бизнес и предприемачи. Chernogolovka, носи името на града извън Москва, където е основана през 1998 г. Заводът произвежда закуски, бутилирана вода, билкови лимонади, енергийни напитки, а от май и Cola Chernogolovka.

Компанията удвои бизнеса си, заяви в интервю за изданието нейният главен изпълнителен директор Наталия Сахнина. Мениджърът очаква пазарния дял да нарасне до 30% в рамките на две години. За сравнение той е бил около 8,5% в края на 2021 г.

„Ние бяхме, сме и ще бъдем основният руски производител на напитки. Надяваме се и работим върху придобиването на абсолютно лидерство на руския пазар”, категорична е Сахнина.

Приходите на пазара на безалкохолни напитки в Русия възлизат на общо 8,8 млрд. долара, според Statista.

Въпреки че продукти на Coca-Cola и PepsiCo все още се предлагат в Русия, те ще изчезнат с времето, тъй като наличните запаси се изчерпват, освобождавайки ниша за местните фирми. Двата световни гиганта спряха производството и продажбите си в Русия още през март.

Сhernogolovka почти удвои обема на продажбите си в южния град Краснодар и увеличи капацитета с 50% в Новосибирск спрямо миналата година, допълни Сахнина.

Продажбите на новолансираните марки кола – на Chernogolovka и на нейния конкурент Ochakovo, са скочили с 5% през първата половина на 2022 г., показват данните NielsenIQ Russia.

„Нашата компания не присъстваше в този сегмент. Навлязохме тази година и това съвпадна с напускането на международни играчи. В този смисъл нашите амбиции и перспективи и амбиции са почти неограничени“, оптимист е Сахина.

За да отговори на нарастващите нужди на пазара Chernogolovka инвестира в нови производствени мощности с  площ от 40 000 кв. м в едноименния град . Съоръжението ще струва над 3 млрд. рубли (50 млн.долара), а първият му етап е планиран да бъде завършен през март 2023 г.

Chernogolovka започна да доставя безалкохолни напитки на руските магазини на Burger King и KFC през април. Компанията е в преговори с Vkusno & tochka, бившата верига McDonald's. Руската верига за бързо хранене търси нов доставчик на напитки, тъй като Coca-Cola изчерпва запасите си в Русия. Неин говорител призна, че обмислят варианти за доставчик, който може да предложи вкус, който най-много ще пасне на клиентите.

Както всички руски компании и Chernogolovka е изправена пред предизвикателства с доставките, заради санкциите. Според Сахнина „алуминиевите капаци и самозалепващите се етикети са особен проблем”. „Това е само началото. Този ​​пазар, ако конкурентната ситуация остане същата, ще изглежда съвсем различно след една година. Направо ще е неузнаваем“, твърди мениджърът на Chernogolovka.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ