Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Coca-Cola HBC купува 75% дял в африканския си конкурент

Швейцарският бутилиращ производител Coca-Cola HBC се е съгласил да купи 75% дял в африканския си конкурент за общо 2,6 милиарда долара, съобщи фирмата във вторник, създавайки втория по големина партньор за бутилиране на Coca-Cola в света по обем.
Coca-Cola HBC ще придобие около 42% дял на американската Coca-Cola в Coca-Cola Beverages Africa (CCBA) и целия дял на Gutsche Family Investments в сделка, която, както се казва в изявление, оценява африканския бутилиращ производител на 3,4 милиарда долара, предава Ройтерс.
Сделката поставя обединената група на второ място след Coca-Cola FEMSA по отношение на обемите на бутилиране на Coca-Cola и разширява присъствието на Coca-Cola HBC в Африка, за да отговори на нарастващото търсене, водено от по-младите потребители на 14 нови пазара.
Coca-Cola HBC има опция за изкупуване на останалите 25%
Coca-Cola HBC, която вече е листвана на Лондонската и Атинската борси, също така възнамерява да се стреми към вторично листване на Йоханесбургската фондова борса и заяви, че ще отмени програмата си за обратно изкупуване на акции с незабавен ефект.
„Coca-Cola HBC е силен и ценен бутилиращ производител, който ще помогне за началото на следващата глава от растежа на CCBA“, каза главният оперативен директор на Coca-Cola Енрик Браун. Базираната в Атланта Coca-Cola притежава около 23% от Coca-Cola HBC.
Основана през 2014 г., CCBA представлява около 40% от целия обем на продажбите на Coca-Cola в Африка, включително напитки като Fanta, Sprite и Monster.
Съгласно сделката Coca-Cola HBC заяви, че има опция да изкупи оставащия 25% дял на Coca-Cola в CCBA в рамките на шест години.
Акциите на Coca-Cola HBC паднаха с 4,2% до 3390 пенса в 07:10 GMT, което доведе до загуби в по-широкия индекс FTSE 100.
Отделно, във вторник, компанията отчете 5% ръст на органичните приходи за третото тримесечие, рязко по-нисък от 13,9% ръст година по-рано, тъй като потребителското настроение остана слабо.
Въпреки това, бутилиращата компания заяви, че все още очаква органичен ръст на приходите в горната част на диапазона от 6% до 8% през 2025 г., тъй като повишава цените.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.