ESG като ДНК на компанията

ESG като ДНК на компанията

ESG като ДНК на компанията

bTV е първата телевизия, въвела модела green filming в България, и е сред лидерите в прилагане на зелени практики

Kонцепцията за опазване на околната среда, обществото и управлението (ESG) се породи от необходимостта да се отговори на нарастващите екологични и социални предизвикателства, пред които е изправен светът ни. Тъй като компаниите осъзнават своята роля и въздействието си върху тези процеси, все повече се обръща внимание на устойчивостта и отговорността при вземането на бизнес и инвестиционни решения. Днес корпорациите и институциите разбират влиянието от своите дейности върху околната среда. През 2023 г. bTV Media Group като водеща медийна група в България затвърди активно в практиката си този модел на работа.

ESG е от решаващо значение за медийната група поради естеството на нейната работа. Като производител на съдържание в динамична и творческа среда компанията общува ежедневно с милиони потребители чрез своите новини, програмно съдържание, радио- и дигитални канали. Ръководство и служители осъзнават ясно своята отговорност и сила да вдъхновяват с нови идеи, да създават познаваемост и да насърчават добрия пример за положителна промяна. 

„Растежът ни като бизнес зависи от здравето на нашите служители, състоянието на околната среда и обществото и вярваме, че насърчаването на устойчиви практики е не само морално задължение, но носи добър бизнес смисъл. За нас е важно, че допринасяме трайно. От значение е, че можем да играем роля във формирането на нови идеи. Искаме да оставим положителен отпечатък върху нашите общности и околна среда“, споделя Тонислав Попов, финансов и изпълнителен директор на bTV Media Group.

ESG стратегията на компанията кореспондира със собствения социален бранд „Добрият пример“. Своеобразна платформа за насърчаване на отговорно обществено поведение, „Добрият пример“ обединява широка партньорска мрежа в подкрепа на млади таланти, подпомагане на хора в нужда и опазване на природата. Медийната група традиционно застава зад десетки стойностни кампании, които получават безвъзмездна възможност за комуникация. Сред тях се открояват каузи на БЧК, УНИЦЕФ, „Джуниър Ачийвмънт“, BCause, Run2Gether и др. bTV активно прилага широк набор от зелени практики и успешно се наложи като първата телевизия в България, въвела т.нар. Green Filming в своите продукции.

Източник: bTV

Моделът сe базира на 5R принципа за устойчивост: refuse, reduce, reuse, recycle, rot, а основните цели са намаляване на емисиите на парникови газове, по-ефективно използване на ресурсите и съхраняване на околната среда. Тук се включват всички елементи и етапи на телевизионната продукция – от строеж на декор, стайлинг, кетъринг и почистване през мениджиране на отпадъци до съдържание и постпродукция. Практиките са международно атестирани от albert – организация, която в сътрудничество с BAFTA подпомага екологичната устойчивост на телевизионната и филмовата индустрия. Процесът на сертифициране включва измерване на въглеродния отпечатък на продукциите, изготвяне на план за действие, компенсиране на емисиите чрез инвестиции и обучения на екипите. От лятото на 2022 г. „Гласът на България“ е първата сертифицирана въглеродно неутрална телевизионна програма в България, като към нея се присъединяват развлекателните формати MasterChef и „Шоуто на Николаос Цитиридис“, а също и актуални предавания като COOLt, „120 минути“, „Преди обед“ и „Тази сутрин“. Последните две стартират и рубрики с фокус върху зелени иновации и новини. 

„Надяваме се с общи усилия да дадем добър пример за създаване на телевизия, която е природосъобразна и вдъхновява към действия за по-чиста, зелена планета“, – споделя Савина Елисеева, мениджър на грийн филминг проектите в bTV. „Да изчистим България заедно“ е емблематична кампания на медийната група и най-мащабната и ефективна доброволческа инициатива в страната. Изминалото 11-о издание през 2023 г. обедини отново стотици хиляди доброволци, компании и организации в името на каузата за по-чиста България. От старта на инициативата до момента резултатите включват над 3 млн. участвали доброволци, като са събрани и почистени близо 105 хил. тона отпадъци и над 25 хил. замърсени зони. По данни на световната организация Let’s Do It World всеки 10 тона почистени отпадъци с доброволчески труд спестяват 22 млн. евро и 3 години работа на институциите, а България се нарежда в топ 5 на страните с най-активно участие на глава от населението. 

„Да изчистим България заедно“ е единствената с такъв мащаб инициатива в страната. За съхраняване на интереса към кампанията всяка година залагаме на нови елементи и надграждаме посланията, за да привлечем нови участници, разчитайки на ангажираността на хилядите доброволци. Тази инициатива затвърждава лидерската позиция на bTV като социално отговорна компания и медия, която насърчава зелените практики и има силата да обединява хората чрез споделяне на добрия пример“, споделя Димана Банкова, ръководител на проекта.

***

СМЕ – компанията собственик на bTV, отдавна е част от лидерите в медийната индустрия, които намаляват въглеродния отпечатък. Осигуряването на верига за доставки, оперативни подобрения по време на работа и промяна на културата на всеки служител, партньор, доставчик и дистрибутор, както и намаляване на енергията и отпадъците, са част от стъпките, чрез които СМЕ насърчава устойчиво поведение. През 2023 г. беше поставено началото на bTV Cares, вътрешна инициатива на CME, в рамките на която се организира първата кампания „Зелената седмица“. Между 5–10 юни всички CME станции отправиха послания към над 49-милионна аудитория за смекчаване на климатичните промени. В рамките на „Зелената седмица“ всеки ден в ефира, както и на уеб платформите и в социалните мрежи, bTV сподели полезна информация за добрите практики в грижата за природата. 


Борис Вълчинов. Материалът е част от брой 10 на списание „Мениджър“, който може да бъде намерен в дистрибуторската мрежа, както и в платформата за дигитално четене ZinZin.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ