Financial Times: Авиокомпаниите в Европа ще вдигнат цените заради декарбонизацията

Financial Times: Авиокомпаниите в Европа ще вдигнат цените заради декарбонизацията

Европейските авиокомпании ще  повишат цените на билетите, за да покрият разходите за намаляване на емисиите. Това заяви пред  в. Financial Times Луис Галего, ръководител на International Consolidated Airlines Group S.A. (IAG).

Той заяви, че преминаването към по-екологично, но по-скъпо гориво ще окаже голямо влияние върху индустрията и ще накара някои хора да се откажат от полетите.

"Полетите ще станат по-скъпи", каза той. - "Това е проблем и за да го смекчим, се опитваме да подобрим ефективността, но търсенето ще бъде засегнато.

Европейските авиокомпании може да станат по-малко конкурентоспособни заради строгите цели за нулеви нетни емисии в ЕС, които включват достигане на дял на екологичните горива в авиационната индустрия до 6% до 2030 г.

Съгласни сме с декарбонизацията, но смятам, че тя трябва да се извършва равномерно в целия свят, за да не застраши европейската авиация", отбеляза в тази връзка Галего.

Устойчивото авиационно гориво (SAF) се произвежда от редица неизкопаеми ресурси - от готварско масло до селскостопански култури. Емисиите от употребата му могат да бъдат с до 70% по-ниски от тези на конвенционалното реактивно гориво.

Въпреки това обемът на производството му е много малък, което го прави скъпо в сравнение с конвенционалното гориво за реактивни двигатели. Миналата година екологичното гориво за реактивни двигатели представляваше по-малко от 1 % от потреблението в индустрията.

В IAG, в която влизат British Airways, Iberia, Aer Lingus, Level и Vueling, използва 12% от световното количество на SAF през 2023 г.

Галего посочва също така намаляването на безплатните квоти за емисии за авиокомпаниите, което повишава разходите за закупуване на такива квоти в рамките на единния механизъм на ЕС.

През юни германската Lufthansa беше една от първите в бранша, които обявиха допълнителни такси за билети, за да покрият разходите за по-екологично гориво и декарбонизация. От следващата година те ще варират от 1 до 172 евро на билет.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ