Германският производител на спортни облекла Adidas регистрира първата си загуба от над 30 години

Германският  производител на спортни облекла Adidas регистрира първата си загуба от над 30 години

Германският производител на спортни облекла Adidas регистрира първата си загуба от над 30 години

 Adidas обяви първата си загуба от над 30 години за 2023 г. съобщава Ройтерс.Компанията предупреди за спад на продажбите на презапасения си северноамерикански пазар през 2024 г., тъй като германската марка за спортни облекла продължава да разпродава останалите си запаси от продуктите Yeezy, съобщи междувременно CNBC.

Очаква се  продажбите в Северна Америка да намалеят до среден едноцифрен темп през 2024 г., но се предвижда да отбележат среден едноцифрен ръст в световен мащаб въпреки продължаващите "макроикономически предизвикателства и геополитическо напрежение", заявиха от компанията.

Adidas потвърди, че оперативната ѝ печалба за 2023 г. възлиза на 268 млн. евро (292,9 млн. долара) при непроменени  продажби, което е значително над предварителните очаквания, тъй като компанията продължава да понася удари от спирането на линията Yeezy -маратонкии, които търговецът произвежда в сътрудничество с американския рапър Ye, известен преди като Кание Уест.

За четвъртото тримесечие компанията отчита оперативна загуба в размер на 377 млн. евро. Съветът на директорите предложи плосък дивидент от 0,70 евро на акция.

"Въпреки че далеч не е достатъчно добра, 2023 г. завърши по-добре от това, което очаквах в началото на годината", заяви в изявление главният изпълнителен директор Бьорн Гулден.

"Въпреки загубата на голяма част от приходите от Yeezy и много консервативната стратегия за продажби, успяхме да имаме плоски приходи. Очаквахме да имаме значителен отрицателен оперативен резултат, но постигнахме оперативна печалба в размер на 268 млн. евро."

Adidas потвърждава предварителните резултати, публикувани в края на януари, когато обяви, че няма да отпише по-голямата част от запасите си от Yeezy и вместо това ще продаде останалите обувки по себестойност.

Гигантът в производството на спортни облекла беше принуден да се откаже от линията Yeezy, след като прекрати партньорството си с Ye заради поредица от антисемитски забележки, които рапърът направи през 2022 г.

Компанията заяви, че преустановяването на производството на Yeezy е представлявало отрицателен ефект от около 500 млн. евро в сравнение с предходната година до 2023 г., въпреки че продажбата на части от останалия инвентар през второто и третото тримесечие е повлияла положително на нетните продажби с около 750 млн. евро.

"С много дисциплиниран процес на излизане на пазара и на закупуване намалихме складовите си наличности с почти 1,5 млрд. евро. С изключение на САЩ, сега навсякъде разполагаме със здрави запаси", каза Гулден.

Той добави, че компанията очаква известен ръст през първото тримесечие на 2024 г. и по-нататъшно ускоряване през втората половина на годината.

"Все още имаме много работа за вършене, но се чувствам много уверен, че сме на прав път. Ще върнем Adidas отново на пазара. Дайте ни малко време и ние отново ще кажем - справихме се!", добави Бьорн Гулден..

Adidas прогнозира оперативна печалба от около 500 млн. евро през 2024 г., като неблагоприятните валутни ефекти се очаква да "натежат значително върху рентабилността на компанията" поради неблагоприятно въздействие както върху отчетените приходи, така и върху развитието на брутния марж.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ