Големият производител на храни Kraft Heinz се разделя на две публични компании

Големият производител на храни Kraft Heinz се разделя на две публични компании

Американската Kraft Heinz Co., един от най-големите производители на храни в света, обяви във вторник, че ще се раздели на две независими публични компании. Според прессъобщение, едната от тях - Global Taste Elevation Co., ще се фокусира върху производството на сосове и ще обедини марки като Heinz, Philadelphia и Kraft Mac & Cheese. Втората компания -  North American Grocery Co., ще произвежда останалите продукти, включително под марките Kraft Singles (топено сирене), Oscar Mayer (месни продукти) и Lunchables (готови за консумация закуски).

Продажбите на първото подразделение през 2024 г. възлизат на около 15,4 милиарда долара (75% от които идват от сосове), а на бизнеса с хранителни стоки - на около 10,4 милиарда долара. „Марките Kraft Heinz са емблематични и обичани, но сложността на настоящата ни структура затруднява ефективното разпределение на капитала, приоритизирането и мащабирането там, където имаме най-голям потенциал“, каза изпълнителният председател на съвета на директорите Мигел Патрисио. „Чрез разделянето на две компании ще можем да отделим необходимото внимание и ресурси за отключване на потенциала на всяка марка, за постигане на по-голяма ефективност и за създаване на дългосрочна стойност за акционерите“, добави той. Разделянето беше единодушно одобрено от борда на директорите. Компанията очаква то да приключи през втората половина на 2026 г.

North American Grocery Co. ще се ръководи от настоящия изпълнителен директор на Kraft Heinz Карлос Ейбрамс-Ривера. Търсенето на потенциални кандидати за ръководене на Global Taste Elevation Co. вече е започнало, се казва в изявление на компанията.

През май Kraft Heinz заяви, че разглежда потенциални стратегически ходове за повишаване на стойността за акционерите. Акциите на Kraft Heinz се повишиха с 0,3% в предварителната търговия във вторник.  Kraft Heinz е създадена през 2015 г. в резултат на сливането на H.J. Heinz Co. и Kraft Foods Group Inc. Продуктите на компанията се продават в 190 страни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ