Heineken приветства търговското споразумение между ЕС и САЩ

Heineken приветства търговското споразумение между ЕС и САЩ

Холандската пивоварна Heineken приветства търговското споразумение между Европейския съюз и Съединените щати и заяви, че обмисля всички варианти за справяне с нарастващите тарифни предизвикателства в дългосрочен план, включително пренасочване на производството, пише Ройтерс

Пивоварната №2 в света изнася бира, особено едноименната си лагер бира Heineken, за САЩ от Европа и Мексико, и също така е пострадала от косвени последици за потребителското доверие на ключови пазари като Бразилия.

Въпреки това, компанията отчете 7,4% увеличение на органичната оперативна печалба през първото полугодие, спрямо очакванията на анализаторите от 7%, което се дължи на растежа в някога трудни региони като Африка и Азия, както и на спестяванията на разходи.

Акциите на Heineken обаче паднаха с 1,4% в началото на търговията.

Главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк приветства сигурността, донесена от търговското споразумение, сключено в неделя, което намали заплашените 30% американски тарифи върху стоки от ЕС до 15% - ставка, която все пак би засегнала печалбите на Heineken в САЩ.

Всички варианти се разглеждат за смекчаване на тарифите в дългосрочен план, включително пренасочване на производството, каза той, но добави, че подобни действия са капиталоемки и първо ще изискват по-голяма последователност в политиката.

Запазващи се страхове от тарифите, икономическа несигурност

Heineken все още е изправен пред американски тарифи до 30% върху продуктите, които произвежда в Мексико, освен ако мексиканското правителство не успее да постигне споразумение с Вашингтон преди крайния срок 1 август.

Ръководители заявиха пред журналисти, че от първото тримесечие насам Heineken е наблюдавала икономическа несигурност, която е засегнала разходите и доверието в САЩ, Бразилия и Мексико.

В Мексико паричните преводи от САЩ са намалели значително, което се отразява на продажбите в бирената индустрия. Испаноезичните потребители в САЩ също харчат по-малко, каза Долф ван ден Бринк.

Heineken продължава да очаква годишен ръст на печалбата между 4% и 8%.

Компанията заяви, че приходите и обемите за второто тримесечие са се увеличили съответно с 3,3% и са намалели с 0,1% на органична база, което също надминава очакванията на анализаторите. Компанията увеличи годишната си цел за спестяване на разходи от 300 милиона евро на 500 милиона евро (от 351 милиона долара до 586 милиона долара).

Пивоварната е в трудни и продължителни преговори за цените в Европа, което се отразява на продажбите в региона, включително на ключовото ѝ безалкохолно портфолио.

„Heineken отново постигна солидно тримесечие“, каза Лорънс Уайът, анализатор в Barclays, добавяйки че силните печалби на Heineken са компенсирали повечето от спадащите европейски обеми.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ