Хелзинки спря продажбата на марката PepsiCo след оплакване от Киев

Хелзинки спря продажбата на марката PepsiCo след оплакване от Киев

В залата на пристигащите пътници на скандинавската авиокомпания SAS, както и в кметството на Хелзинки, спряха да продават марки PepsiCo, съобщава вестник Helsingin Sanomat. Решението идва, след като Украйна обяви Mars и PepsiCo за „спонсори на войната“.

Националната агенция за предотвратяване на корупцията на Украйна взе това решение на 1 септември. На 3 септември SAS изостави продуктите на PepsiCo. В същия ден кметството на Хелзинки взе подобно решение. На 4 септември, депутатът Туомас Кетунен поиска продуктите на PepsiCo да бъдат премахнати от продажба в парламента. Той предложи да се замени содата със сок от боровинки.

„Миналата година PepsiCo учетвори печалбите си в Русия. Това е недопустимо на всяко ниво и парламентът не може да го подкрепи. Този въпрос има голямо символично значение и Парламентът има морално задължение да постъпи правилно“, каза той в изявление.

Националната агенция за предотвратяване на корупцията на Украйна добави Mars и PepsiCo към списъка си със „спонсори на войната“ поради факта, че продължават да правят бизнес в Русия. PepsiCo все още има 19 фабрики, 20 хиляди служители и 40 хиляди селскостопански работници в страната. През 2022 г. нетната печалба на руското подразделение на PepsiCo се е увеличила с 333%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Никола Саркози влезе в затвора
Урок по раждаемост: Как град Пейсън в щата Юта съзаде "икономика на бебетата"?
Ретинален имплант възстановява способността за четене при хора със слепота
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Санае Такаичи: Новото лице на властта в Япония
Представители на банки: Поколението Z напуска сектора в търсене на предприемачески възможности
Васил Терзиев предлага актуализация на столичния бюджет
Новата икономика: AI трябва да бъде благодат за развиващите се пазари, но някои инвеститори не са убедени