Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|IT гиганти харчат милиони долари за камъни срещу въглеродния диоксид в атмосферата

Компанията от САЩ Terradot е получила 27 милиона долара инвестиции от американски IT гиганти за реализиране на пилотен проект за премахване на въглероден диоксид /СО 2/ от атмосферата в Бразилия. Проектът включва разпределяне на хиляди тонове натрошен базалтов камък в полетата на бразилските фермери. Предполага се, че ускореното изветряне на базалта ще свърже CO2, превръщайки го в неразтворими съединения, съобщава The Verge.
Финансирането на проекта е осигурено от Frontier Foundation и няколко технологични компании, които се стремят да компенсират въглеродния отпечатък на своите центрове за данни. По-специално Google сключи отделен договор за премахване на 200 000 тона CO2. Цената за улавяне на един тон CO2 се оценява на $300, въпреки че Google очаква тази цифра да е по-ниска според техния договор. Въпреки това дори тези обеми са малки в сравнение с общия въглероден отпечатък на Google, който се оценява на 14,3 милиона тона CO2 само през 2023 г.
Икономическата обосновка на метода все още е непълна. Изследователите на Terradot и Google признават липсата на сигурни данни, но очакват да ги получат по време на експеримента. Процесът се основава на освобождаването на магнезий и калций от базалта, които свързват CO2, образувайки бикарбонати. Бразилия е избрана заради топлия и влажен климат, който ускорява изветряването. След това бикарбонатите ще бъдат транспортирани от подпочвените води до океана, където CO2 ще бъде изолиран за милиони години.
Експериментът ще позволи дабъде оценен обема на образуване и извличане на бикарбонати от почвата, въпреки че измерването на количеството CO2, пренесено в океана, все още не е възможно. За фермерите добавянето на натрошен базалт може да подобри киселинността на почвата, но ефективността на улавянето на CO2 ще зависи от различни фактори, включително използването на торове. По този начин проектът е мащабен експеримент, чиято ефективност за компенсиране на емисиите на CO2 от компании като Google, H&M Group и Salesforce остава под въпрос.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Цитат на деня
Цитат на деня |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.