Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Jaguar представи първия си изцяло електрически автомобил
Британският производител на автомобили Jaguar разкри новата си посока в дизайна на превозни средства с представянето на изцяло електрически концептуален автомобил, наречен „Тип 00“, предаде CNBC.
Превозното средство, произнасяно „Type Zero Zero“, се отличава с минималистичен, но донякъде крещящ дизайн. Той е с елегантни светлини и големи колела, забележителна визуална промяна от настоящите, спортни автомобили и SUV на марката.
Производителите на автомобили рутинно използват концептуални превозни средства, за да преценят интереса на клиентите към даден дизайн или да покажат бъдещата посока на автомобил или марка. Превозните средства не са предназначени за продажба на потребители.
Очаква се Jaguar да произведе няколко нови електрически превозни средства през следващите години, включително автомобил GT с четири врати, който се очаква да бъде представен през следващата година и да прилича на концептуалния.
Jaguar предвижда пробег до 430 мили с едно зареждане с новия си сериен EV, с до 200 мили пробег за 15 минути при бързо зареждане.
Новото концептуално превозно средство идва седмици след като Jaguar пусна артистично пищно видео, предназначено да дебютира ребрандирането на компанията си под надслов "Не копирай нищо”( „Copy Nothing“).
Видеото включваше хора с андрогинни черти от различни етноси, позиращи в дрехи в ярки цветове. 30-секундният клип беше придружен от нови лога и шрифтове за закъсалата автомобилна компания, част от Tata Motors, която е собственик на групата Jaguar Land Rover.
Ребрандирането и видеото онлайн, предизвиквахаи широка критика в социалните медии миналия месец. Критиките варират от коментатори, които критикуват избора на шрифт на компанията и решението да премахне логото на животното на Jaguar – което е изобразено върху колата от 50-те години на миналия век – до това да нарекат компанията „събудена“ и да заявят, че изоставя своето наследство.
Критиците също отбелязаха, че рекламата няма кола във видеото. Компанията защити усилията си въпреки обратната реакция, като каза, че „рестартирането на марката за Jaguar е смело и въображаемо преоткриване и, както се очакваше, привлече вниманието и дебатите“.
Рекламната кампания дойде, след като в началото на ноември Jaguar спря всички продажби на нови автомобили в Обединеното кралство, тъй като се готви да стартира отново като компания, работеща само с електричество през 2026 г., част от по-широка промяна в индустрията, която поставя множество предизвикателства за производителите на автомобили.
През последните няколко години няколко автомобилни производители обявиха планове за ексклузивна продажба на електромобили, но много от тях се отказаха поради по-бавното от очакваното приемане на превозните средства.
„Трябва да възстановим нашата марка и на напълно различна цена, така че трябва да действаме по различен начин. Искахме да се отдалечим от традиционните автомобилни стереотипи“, каза управляващият директор на Jaguar Роудън Глоувър в интервю за в. Financial Times миналия месец.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.