Китайска корпорация купи дял от любимата марка коли на Джеймс Бонд

Китайска корпорация купи дял от любимата марка коли на Джеймс Бонд

Джийли Хординг Груп „Geely Holding Group“, един от най-големите независими производители на автомобили в Китай, купи дял от 7,6% в британската луксозна марка Aston Martin Lagonda, предаде Асошиейтед прес. От китайската компания завиха в петък, че очакват потенциални възможности за сътрудничество. От „Джийли Холдинг Груп“  отказаха да дадат подробности, но от Aston Martin Lagonda обявиха в петък, че са събрали 654 милиона паунда (730 милиона долара) от инвеститори, включително и от Джийли Холдинг Груп и правителството на Саудитска Арабия, за да изплатят дълга си и „ускорят дългосрочния си растеж“. Китайският концерн притежава шведския автомобилостроител "Волво карс" (Volvo Cars). Друга компания, която е базирана в Швеция - производителят на електрически автомобили "Полстар" (Polestar), е съсобственост на "Джийли" и на "Волво карс". Китайската корпорация е собственик и на британския производител на луксозни спортни автомобили "Лотус" (Lotus), както и на 9,7-процентов дял от германския концерн "Даймлер" (Daimler AG), който притежава прочутата автомобилостроителна компания "Мерцедес-Бенц" (Mercedes Benz).  „Очакваме с нетърпение да проучим потенциалните възможности за ангажиране и сътрудничество с Aston Martin“, каза главният изпълнителен директор на Geely Даниел Донгуей Ли в изявление.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
Мъск обяви тотална война: Тръмп е в досиетата Епстийн
Тръмп: Може би е по-добре да оставим Украйна и Русия да се борят известно време
Златен дъжд: Кои са най-печелившите акции от европейския отбранителен сектор?
Времето: Жълт код за силни валежи и гръмотевични бури в 9 области
Tesla загуби $150 млрд. от оценката си заради кавгата между Тръмп и Мъск
Регулаторите подписаха споразумение срещу спекулата преди въвеждането на еврото у нас
Митове и реалност: Ще плаща ли България чужди дългове, когато влезе в еврозоната?