Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Kraft Heinz иска от доставчиците на кафе 60-дневно предизвестие за повишаване на тарифите

Производителят на храни Kraft Heinz, който продава водещата американска марка кафе Maxwell House, е поискал от доставчиците си на кафе 60-дневно предизвестие преди повишаване на цените поради тарифите на президента на САЩ Доналд Тръмп, според документ, видян от Ройтерс.
В документа, изпратен през април, компанията е поискала от доставчиците да повишат цените, само ако тарифите са постоянни и незабавно да ги отменят, ако налозите бъдат премахнати, което подчертава трудностите, пред които са изправени американските компании, за да овладеят последиците от непостоянната и наказателна търговска политика на Тръмп.
Документът също така потиска надеждите на инвеститорите в компании, базирани в САЩ, и на служителите на администрацията на Тръмп, че компании с голяма покупателна способност като Kraft Heinz биха могли да договорят по-добри сделки от своите доставчици, за да помогнат за компенсиране на тарифите.
Съгласно договора на Асоциацията за зелено кафе, който обхваща повечето доставки до Съединените щати, тарифните разходи, наложени на пазара на местоназначение, „ще бъдат поети от купувача“.
„Никой (от търговската страна) все още не е натиснал паник бутона, защото е кристално ясно какви са правилата“, каза европейски търговец на кафе на зърна, който доставя кафе на зърна до САЩ.
Kraft Heinz, чиито марки включват и първокласно кафе Gevalia, отказа коментар.
В документа компанията също така заяви, че се надява доставчиците да работят с нея, за да „смекчат въздействието“ на тарифите.
Съединените щати въведоха 10% универсална тарифа миналия месец за всички вносни стоки, включително кафе, и преговарят за отделни търговски споразумения с различни държави.
Тръмп спря плановете за по-високи тарифи на 2 април, с изключение на китайския внос.
Известните марки на Kraft Heinz, като Lunchables, Kraft Macaroni and Cheese и Oscar Meyer, се борят да запазят позициите си на рафтовете на хранителните магазини срещу конкурентите си от частни марки и стартиращи компании.
Продажбите и обемите на компанията се сринаха през тримесечието, завършило на 29 март, а Kraft Heinz понижи прогнозите си за продажби и печалба за останалата част от годината.
Трудни времена
Кафето не е било облагано с американски мита от колониалните времена и както пекарите, така и доставчиците се борят как да се справят с тях.
Бизнесът с кафе на Kraft Heinz отчете нетни продажби от 835 милиона долара през фискалната си година, приключила на 28 декември, което представлява около 3% от общите нетни продажби от 25,8 милиарда долара. Производителят на пакетирани храни заяви, че използва паричния поток от продажбите на кафе, които не растат бързо, за да инвестира в марки с по-висок растеж.
Покачването на цената на кафето може да навреди на бюджетната марка Maxwell House на Kraft Heinz. Кутия от 27,5 унции се продава за 11,79 долара в Target, или около 21 цента на чаша.
Kraft Heinz увеличи прогнозата си за по-високи разходи за суровини тази година от 3% на 5%, но увеличението на цената на кафето е много по-голямо, тъй като цените на суровите зърна почти са се удвоили през последната година, благодарение на неблагоприятните метеорологични условия и недостига на реколта.
Пекарни като Kraft Heinz са се споразумели за цените на кафето преди месеци, когато са сключили договори за закупуване на сурови зърна от доставчици, които ги доставят от тропически региони, съобщиха източници от индустрията пред Ройтерс.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.